|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?Jeg handler foreløbig kun billig-klær fra kjedebutikkene. Eldste er 8 år og mye mer opptatt av mønster og farger enn merke. Hun har dog arvet en søppelsekk med merkeklær av slekt. Hun bryr seg lite om merket enda heldigvis, men innser at jeg må kjøpe noe etterhvert som hun blir eldre for at hun ikke skal falle ehlt utenfor.
|
|
|
#42 |
|
Pauset
|
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?Det eneste jeg legger noe særlig penger i til ungene er gode sko (sko er det eneste vi ikke arver), og skikkelige ytterklær (gjerne brukt). Ellers så arver vi, kjøper brukt, litt hjemmesydd, mye hjemmestrikket og det aller meste handler vi på billigkjedene KappAhl, Lindex, Cubus og H&M. Har handlet endel Nøstebarn til de to yngste, fordi svigermor så gjerne ville spandere, ellers hadde jeg nok ikke gjort det. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?
Det med gode sko har jeg og vært opptatt av. Det svir litt nå når jeg ser eldstejenta på 17 trippe ut i slaskete ballerinasko og jugglete plastsko fra Økonomisko- jeg som har brukt en formue på de føttene hennes! Da jeg var alene og hadde dårlig råd arvet hun heldigvis mye fra venner, men skoene var alltid nye og av god kvalitet. Nå når hun handler mye selv har jeg ikke så mye jeg skulle sagt lengre.-Men jeg la et godt grunnlag da... |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?Da jeg var ungdom, på åttitallet, var merkepresset sterkt. 'Alle' skulle ha 501 bukser, Dockside sko, LaCoste gensre osv. Nå har jeg inntrykk av at det, heldigvis, er større rom for individuelle forskjeller. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær? (til barn)
Du bør være veldig takknemmelig for at det er slik blandt ungdommen på din arbeidsplass. Hos oss opplever vi nesten daglig episoder hvor elever ertes på grunn av feile klær og lignende. Det er til tider så ille at det går ut over timeplanen, fagene og elevenes læring. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?Poenget med det du skriver er jo at det i bunn og grunn ikke er merkeklærne i seg selv om er greia. Erting og mobbing foregår - og da er klær en av greiene de plukker på, det blir feil for jenta uansett. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?
Hvis det er mitt innlegg du henviser til så må jeg tilføye at denne jenta hadde innpass i gruppa frem til i begynnelsen av det aktuelle skoleåret. Hun lekte veldig godt med disse jentene i mange år. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva mener du om merkeklær? (til barn)
Veldig enig. Katvig, som jeg handler mye fra, bruker resirkulerte plastflasker i sitt regntøy og sine dresser, og materialet de bruker er organisk og testet for skadelige stoffer.
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?Synes merkeklær er helt ok så lenge man har råd.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om merkeklær (til barn)?hmm var visst en gammel tråd det her
|
![]() |
|