Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 23:37   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Deg om det.

Jeg synes det er rart at hun bruker uttrykk som "jobbe seg i hel" og at det bare skal gjelde den ene parten som jobber fullt og ikke den andre. Eller er det sånn at kvinner jobber seg i hel om de jobber full stilling kombinert med barn, mens menn ikke gjør det? Og hvorfor er det mer stressende for kvinner å jobbe og følge opp barn enn for menn?

En hverdag med 4 barn, full jobb, flere fritidsaktiviterer pr barn, osv, er faktisk ganske krevende. Det er fullt trøkk om ettermiddagene for å rekke alt. Og det kan bli ganske utmattende. Man vil gjerne også føle at man kan ha litt tid sammen med barna uten stress og kav.

Kanskje har den ene parten bedre helse til å tåle dette maratonet enn den andre? (Ikke en personlig ytring, bare for å nevne det.) Kanskje har den ene en mer slitsom jobb, fysiskt eller psyksiskt, enn den andre. Det kan være flere grunner at den ene parten ikke tåler kjøret like godt som den andre. Jeg vet ikke om det er mer stress for kvinner å følge opp barn enn det er for menn. Jeg vet bare at jeg ikke ønsker stress, hverken for meg selv eller for barna sin del.

Jeg syns det er merkelig at du skal tolke så veldig mye inn i det jeg skriver. Jeg skriver i hovedsak om meg for å illustrere at det å jobbe redusert er noe enkelte gjør pga tiden.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.