Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 22:57   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Flott skrevet! Jeg er enig i hvert ord du skriver. I tillegg stemmer det du skriver om dine valg og din situasjon helt med meg og min situasjon. Det at jeg er kvinne har aldri hatt betydning for mine valg, og derfor har jeg vel også valgt ganske utradisjonelt. Jeg har gått mine egne veier fordi jeg har ønsket det, som menneske og individ. Det at jeg jobber deltid har heller ikke noe med at jeg er kvinne. Det har med min/vår livssituasjon å gjøre, og mine ønsker.

Jeg mener at samfunnet ikke er godt nok tilrettelagt for småbarnsfamilier, spesielt de som har mange barn. Derfor er det nærmest en dyd av nødvendighet å jobbe noe redusert for at man skal ha tid nok.

Jo, det norske samfunnet er utrolig godt tilrettelagt for småbarnsfamilier i forhold til så og si alle andre land vi liker å sammenlikne oss med. Vi har korte arbeidsuker (37.5 timer og en jobbkultur som ikke tar det for gitt at man sitter timesvis etter arbeidstid) og vi har krav på fri ved barns sykdom osv. Vi slipper å ta ut ferie hvis barnet er sykt, vi har krav på å bare kunne reise fra jobb hvis barnehage / skole ringer og sier barnet er sykt osv. Vi har opp mot et år permisjon og vi slipper å hente barn i 18-1900 tiden om kvelden fra barnehage. Det er masse lover og regler som gir foreldre rettigheter som arbeidstaker må forholde seg til, takk og pris for at vi er så heldige.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.