Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sykeliggjøring, overtolkning av symptomer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 14:09   #10
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykeliggjøring, overtolkning av symptomer

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan går man frem for å få påvist egg eller melkeallergi (hobbydiagnostisering ved å prøve seg frem holdt utenfor siden slik ikke anbefales fra noen hold?) hos små unger?

Min allergiker får allergimedisin, for han klør jo. Hva han reagerer på? Nei, det tester vi ikke på sånne små. Nei, for et år siden ble det fastslått at han var for ung til å kunne testes også, det ville gi feil utslag. Nå har jeg fått gjennomslag for mitt krav om at jeg vil ha ham testet (dog da utfra argumentasjon om at jeg vil vite om mistanken om at hunden vi har fått i hus ikke er helt heldig) og jeg er spent på hva som møter oss på timen hos hudspesialisten neste uke.

I forhold til tema, helsestasjonen har vel fastslått at "han her får nok eksem ja", legen på HS sa en gang ganske ordrett at vi skulle være heldige om han slapp unna med litt eksem og noe høysnue, dersom vi røyker og/eller han begynte med det selv så måtte vi regne med astma på kjøpet. (Jada, jeg vet vi har en kjip familiehistorie med eksem, allergi og astma på begge sider...likevel velger vi å få barn.) og samme lege fastslo at vi bare kunne kjøpe reseptfri hydrokortison på apoteket og smøre ham med "det re sytalaust" sa han...

Helsesøster er egentlig mer tilregnelig enn legen på vår HS...

Vetle tok de prikketest på da han var 8 mnd tror jeg. Jeg fant ut melkeallergien da han fikk grøt for første gang, den var det melkepulver i. Han fikk flammet utslett rundt munnen, ved amming fikk han atopisk eksem.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.