Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg vurderer å lære meg å lage mat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 22:21   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vurderer å lære meg å lage mat

Jeg tror jeg skal prøve å bli litt flinkere til å lage mat. Jeg lager en super pizza, jeg er god på sjokoladekake etter oppskrift fra egen skolekjøkkenbok, jeg lager carbonara fra pose om jeg må og jeg lager saus ellers fra bunnen.

Egentlig er jeg ikke helt håpløs, men i praksis er jeg det likevel. Jeg kan nemlig ingenting om mat og hva som passer sammen og sånt.

Kan noen for eksempel fortelle meg når man bruker ruccola? Det smaker huggorm i sånn salat jeg normalt lager. Normalt betyr alltid. Den består av flybårne tomater, løk, hjertesalat og valgfritt av agurk/løk/mais/spisspaprika.

Det må da finnes salater der ute som er gode, som ikke er masse mas å lage og som funker til diverse mat?

Og balsamico? Denne etterhvert så utskjelte greia som jeg aldri fikk taket på. Når skal den egentlig brukes til ting?

Olivenolje av superkvalitet har jeg skjønt poenget med. Men ellers - lær meg om matgreier som er lurt å ha i skapet og som smaker godt.

Jeg har som regel null interesse for matlaging, så inntil det endrer seg så bør terskelen både i tidsbruk og konsentrasjonskrav være ganske beskjedent.

Er det noen som vil/tør/gidder påta seg et håpløst tilfelle og lære bort en rett? Jeg har med hell greid å kopiere bacondadlene til Heiko altså.

Svar med sitat

Emneord
carnitas, ruccola

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.