Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 23:39   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Nip, du har skolebarn. Når jeg har barnehagebarn på besøk, ringer jeg alltid foreldrene (eller sender ungen hjem for å spørre selv) når jeg skal servere noe for å klarere med foreldrene at det er greit. Skolebarn behandler jeg annerledes, jeg forventer at de har litt oversikt selv over hva de kan og ikke kan spise. Så hvis jeg skulle servere is, hadde jeg spurt han om han fikk lov til å spise is borte. Jeg er nok grunnleggende uenig med deg, jeg synes sommeren er så kort med så få soldager at barna må få lov til å nyte is og jordbær. Så han kunne fint fått is hos meg, og hvis han ikke har noen føringer hjemme om at det ikke er greit å spise is midt i uka, må han nesten vite det selv. På lik linje med de som ikke får spise svinekjøtt, ikke skal ha melk, skal ha glutenfritt og må ha halal-tilberedt kjøtt. Også i familier som er ganske opptatt av at kostholdet skal være balansert og greit, er det endel situasjoner man synes trumfer kostholdskortet. For meg er sommer, sol og is en slik situasjon, hvertfall her jeg bor. Det blir ikke så mange dager, til helga er det regn og kaldt igjen. I en annen familie kan det være en annen type situasjoner som har tilsvarende status. Hvis det hos dere er slik at kostholdskortet trumfer alt, er dette faktisk noe dere må ta ansvar for i egen familie. Får han ikke lov til å spise sukker eller is på hverdager, må han vite det. Ikke fordi hele verden har et håpløst kosthold, men fordi han garantert kommer borti endel tilfeller hvor deres opplegg kræsjer med andres. Sånn er det for de fleste, for dere kanskje mer enn snittet.

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.