Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 22:34   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker at det er en selvfølge at man følger opp det som står på læreplanen mens man er borte uansett grunn til fraværet. Men det er mulig jeg er naiv? Gjør ikke folk det? Hvor omfattende det blir avhenger både av elev, klassetrinn og hvilken uke det er snakk om. Da jeg var borte med mine to tre dager i mai var det ikke store jobben, mens jeg hadde ikke påtatt meg det de driver med nå tror jeg. Ikke fordi jeg ikke kunne lært dem det, men fordi det ikke hadde blitt mye til ferie. Akkurat nå er det innlæring av ganske mye nytt for begge to i flere fag, og det er spesielt for eldstemann nye læringsmetoder (må lære å sette opp mattestykker selv, disponere tekst, gjenfortelle tekst på en annen måte, begreper som anførselstegn og sitatstrek og hva disse innebærer... en hel del for en niåring).

Nei, det er visst ingen selvfølge at skolearbeidet blir gjort, og målene fulgt opp. Og hva gjør man, når man står med en unge i klassen som ikke har fått med seg noe som helst av oppstilt subtraksjon, eller divisjon, fordi det var så viktig å få den billige sydenturen? For mange tar slikt både tid, forklaring, konkretisering og grundig oppfølging å få på plass, og har eleven mistet de 4-5 mattetimene akkurat den uka det skulle læres inn, har mange store problemer med å ta det inn igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.