|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
can-jur
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Må selvfølgelig legge til at vi selvfølgelig ikke skal til syden ( det skulle tatt seg ut liksom) men bo hos mormor i hovedstaden, så vi er av den edle 1% delen som IKKE gjør dette på grunn av pris :snobb:
|
|
|
|
#144 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg personlig syns det er ugreit og tror nok ikke at jeg selv kommer til å gjøre. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
I mål
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Jeg synes å huske at det også ble hevdet at det var lærerikt å ta danskebåten ved en eller annen anledning *mitt bidrag til diskusjonen i denne omgang*. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har glemt at vi ikke fikk frukt på skolen. Jeg tror det kan være mulig årsak.
|
|
|
#147 |
|
saftig
|
Er dette spørsmål du forventer å få svar på?
Nå lurer jeg veldig på hvor barna dine går på skole.
|
|
|
#148 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Da vi reiste for å feire svigerfars 60 års dag, så hadde valg av tid ikke noe med penger å gjøre. Det var da han hadde dag, og det var da de skulle reise, og håpet at de fikk med seg barna sine med familier.
|
|
|
#149 |
|
Off the map.
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Hos oss så bor ungenes besteforeldre i det forjettede land 'Syden'
|
|
|
#150 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
De kan regne ut hvor mye de tjener på taxfree-handel, vel.
|
|
|
#151 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg synes det er fantastisk at foreldre klager på vedtak om å ikke gi eleven fri eller i det hele tatt vurderer å ta fri når de fraråder det på skolen. Gitt at det er et begrunnet avslag og ikke "her liker vi ikke permisjoner".
|
|
|
#152 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg har bestemt inntrykket av at ferien er bestilt før søknaden om fri kommer - så foreldrene reiser med barna uansett hva skolen sier. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Klart det ble begrunnet. Nå er det ikke helt umulig at bakgrunnen var at skolen var lei av utallige permisjonssøknader og ville prøve om de hadde myndighet til å avslå en, dermed plukket de nok en som de mente kunne sette presedens, men dengang ei.
|
|
|
#154 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Fine sponsede koblinger i denne tråden.
|
|
|
#155 |
|
I mål
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Hos oss (videregående) tror jeg nærmest alle drar selv om vi avslår. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg så det ble en finfin harselas mellom deg og Niobe etter denne her. Så fint at jeg kunne være til hjelp og nytte for dere.
|
|
|
#157 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg syns at man helst skal unngå å ta ungene ut av skolen hvis man ikke må (har vokst opp med lærermamma). Mannen syns det er helt greit. Vi har hatt noen diskusjoner for å si det sånn. Sist redigert av Neket : 22-08-11 kl 09:56. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?For oss skal det være unntak, og ikke regel. Vi har gjort det en gang pga familieforhold (vi sier jatakk til spandert sydentur av foreldre) |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jepp, det er fantastisk. Men egentlig ikke så fantastisk når det som regel er dette som er grunnen. : peker ned:
Selvsagt er det et faresignal at en elev har to i alle fag, og som regel er det elever med høyt fravær har dårlige (eller ingen) karakterer over hele linja, og vi fraråder dem derved å reise bort og få enda mer fravær. Grunnen til harseleringen var at jeg synes innlegget ditt var ganske dumt, noe jeg tydeligvis ikke var alene om å synes... Det synes jeg forresten dette : peker opp: også er. Når jeg skiver at vi fraråder elever med dårlige karakterer å reise, har det ingenting med holdninger til elevene å gjøre, det handler om å forholde seg til en arbeidsinnstruks, om å være ansvarlig. Jeg applauderer ikke sekserelevenes ferieturer heller, det tror jeg da har kommet tydelig nok fram. Nei, nå må jeg stikke, men først skal jeg rødprikke deg. :infårmerer: |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg derimot synes det er helt ok og fullstendig logisk at det er mindre problematisk å ta ut et barn der det ikke har vesentlige akademiske konsekvenser. |
|
|
|
![]() |
|
|