|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
New in here
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Vi må selvfølgelig si fra, men vi trenger ikke å søke. Bare gi beskjed. Jeg har aldri gjort det, men flere jeg kjenner gjør dette, og det er helt vanlig. |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da er det en utrolig sløv ledelse på den skolen. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Tittel og tittel....
|
På vår skole kan kontaktlærer innvilge inntil 5 dager fri og rektor kan innvilge 14 dager fri. Permisjon utover dette avgjøres på rådmannsnivå.
|
|
|
|
#384 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Likevel skjønner jeg godt at de gjør det sånn. Får noen nei? Dette sparer dem for endel jobb vil jeg anta.
|
|
|
#385 |
|
WF: Sausnebbet
|
Kjære vene, hva er det for slags skole? Klart man skal søke, og begrunne søknaden skal man også. Rektor KAN innvilge fri, men MÅ ikke. Fullstendig sjokkert over holdningene her.
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Medlem siden: Sep 2007
10 dager er vel max selv for en rektor? |
|
|
|
|
|
#387 |
|
Tittel og tittel....
|
Det står 14 dager i permisjonsreglementet, men jeg vil tro at det da menes 2 uker, altså 10 skoledager.
|
|
|
|
#388 |
|
maler
|
|
|
|
#389 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra og med 11. dag skrives barna ut av skolen. |
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
Nei, det er visst ingen selvfølge at skolearbeidet blir gjort, og målene fulgt opp. Og hva gjør man, når man står med en unge i klassen som ikke har fått med seg noe som helst av oppstilt subtraksjon, eller divisjon, fordi det var så viktig å få den billige sydenturen? For mange tar slikt både tid, forklaring, konkretisering og grundig oppfølging å få på plass, og har eleven mistet de 4-5 mattetimene akkurat den uka det skulle læres inn, har mange store problemer med å ta det inn igjen. |
|
|
|
|
|
#392 |
|
|
Ja, en del gjør leksene + feriebok, men alt det andre blir ofte glemt. |
|
|
|
|
|
#393 |
|
maler
|
Jeg sliter med å se at det skal bli så store langtidsfølger av en uke borte, men det er klart at barna mine har ingen problemer med å henge på slik det er idag, og vi følger opp. Men klart, hvis eldstemann hadde vært borte akkurat nå, hadde det medført langtidsproblemer av den typen som jeg hadde hatt problemer med å unngå ved å følge opp. Det er for mye nytt i for mange fag og nye måter å lære på. Og slik blir det nok mer og mer fremover seg jeg for meg.
|
|
|
#394 |
|
|
Jeg skriver ut i fra det jeg har erfart. Enkelte emner er vanskelige å lære inn, også på småskolen. Og fravær gir konsekvenser for forståelsen hos mange elever. |
|
|
|
|
|
#395 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Noen jeg kjenner har nå fått femten dager, elleve skoledager uten problem. |
|
|
|
|
|
#396 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det hender at folk får nei på vg. (grunnet stort farvær fra før/fare å ikke få bestått i enkelte fag) men de reiser jo likevel. Turen er jo (i 99 % av tilfellene) bestilt før de søker permisjon. Altså, folk får bare stryke hvis det er det de vil, men kom søren ikke til meg og forlang ny prøve i slutten av mai når du utelukkende har deg selv å takke for en kjip situasjon. |
|
|
|
|
|
#397 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, du er naiv. Folk gjør ikke det. Med "folk" mener jeg 99,9% av de som drar. I mine tilfeller 100%, men siden det står her at noen gjør det, så finnes det vel noen som gjør det. |
|
|
|
|
|
#398 |
|
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Og der har en av mine elever fått fri de siste to ukene før jul og mister dermed samtlige tentamner før jul. Og jeg må kjøre oppsamling for eleven slik at jeg får vurderingsgrunnlag... Det er snakk om de 4 viktigste prøvene dette halvåret. Hvordan foreldrene skal kunne følge opp vet jeg ikke.
|
|
|
#399 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg håper du har gitt beskjed om dette. |
|
|
|
|
|
#400 |
|
I mål
|
Jeg er enig, men som Rine har jeg gitt opp å irritere meg eller engasjere meg. Jeg synes bare det er hårreisende, rett og slett. Det er ingen menneskerett å dra til syden. Unntak er selvsagt der det er spesielle helsemessige hensyn. |
|
|
|
![]() |
|
|