Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale
Hvordan det bør være tror jeg vi er ganske enige om. I alle fall når det kommer til ordnede former og samboeravtale osv. Der vi er uenige er vel hvilke konsekvenser ting skal få. Og igjen: Jeg snakker om de tilfellene der det er liten tvil om at den enes villighet til å være bakkemannskap i forhold til felles forpliktelser knyttet til bl.a. det å ha barn har hatt betydning for den andres gevinst i form av formue.
I de fleste rettsaker er det vel to versjoner som kommer frem. Det er jo nettopp derfor man går til retten for å finne ut av det. Jeg mener at retten bør kunne ta hensyn til ikke-økonomiske bidrag fra den ene parten når dette har direkte sammenheng med formueøkningen til den andre. Og så liker jeg ikke helt tanken på at folk slipper unna med "drittsekkoppførsel". (Igjen; jeg snakker om der det åpenbart er urettferdig fordeling.)
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|