Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 13:16   #21
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?

Eg vekeshandler, og har gjort det dei siste åra. No ligg me på rundt 1200 kr i veka på to vaksne og to barn.
Eg skriver meny på søndag/ mandag og handler som regel på tirsdagen. Då har dei fått på plass det meste av varer etter helga, og eg slepp å vasse i tomesker og snirkle rundt folk som stabler for harde livet.
På vekesmenyen har me min. to fiskemiddager, og som regel suppe eller noko lettvint dei dagane ungane skal ut døra før kl. 17. Lørdagen er open, for då er det samboer som lager mat. Eg kjøper mykje i store kvanta, men spring ikkje frå butikk til butikk pga. tilbod. Handler det meste på Kiwi og Coop Prix, då eg likar utvalget deira bedre enn Rema. Dessuten får eg bonus på det eg handler. No skal me antagelegvis kjøpa ny vedomn med Coop- bonusen vår.
Me lager mat frå botn av, og bruker mykje frukt og grønt. Dessuten er eg glad i å baka, så det går mykje egg og mjølk.

No betaler stort sett eg, men me skal ordne med eigen matkonto og kort snart. Då får me endå betre oversikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.