|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg handler på samme butikk hver gang. Har ikke handleliste, men før jeg går i butikken lager jeg middagsliste for neste uka. Så går jeg en fast runde gjennom butikken. Starter i frukt og grøntavdelingen og handler masse... Så er det pålegg, brød, melkeprodukter, bakevarer, hygieneartikler og til slutt søtsaker. 80% av det vi handler er likt fra uke til uke. Det går i leverpostei, prim, kaviar, gulost, kalkunskinke, melk, yoghurt, biola, brød, osv. Resten er ulikt - laks, kylling, fiskekaker den ene uka, reker, torsk, kylling andre uka. Karbonadedeig, biff, koteletter og en del annet kjøper jeg inn når det er på tilbud og fryser.
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?
Jeg klarer ikke skjønne hvordan dere får til dette? Jeg handlet for denne uka igår, for 1000 kroner. Da var det frukt, grønt, melk, yoghurt, pålegg etc, noe såpe etc, i tillegg til en del grønnsaker og til 3 middager. Det var billige middager, type laks og fiskekaker. Jeg handler på Rema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
Jeg aner ikke hva som gjør at vi havner på denne summen. Vi handler det vi har lyst på egentlig. Kan godt skrive inn varene fra en kvittering neste gang vi handler.
![]() |
#4 |
I mål
|
Ja, det kunne vært interessant egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Er frisk!
|
Her kommer ukens handlelapp ( har ikke scanner, så må skrive inn):
![]() |
|
|