Sv: Hva syns dere om forumløgnere?
Jeg har truffet lystløgnere i RL og det oppfattet jeg (den gangen) som veldig skremmende. Mest fordi jeg ikke hadde muligheten til å skjerme meg. I RL er det jo en del folk man er nødt til å ha kontakt med enten man liker det eller ikke. (Dette var en person som gikk på samme skole som meg.)
Jeg føler det ikke likedan for folk på nett. Altså: Selvfølgelig har jeg følelser for folk her inne, men det går mer på personligheten deres og hvor godt jeg kjenner denn enn hva de har opplevd. Og slik trodde jeg alle hadde det? Hvis ikke må dere bli veldig ulykkelige over folk som opptrer i media og har det tøft? Eks Olaf Thommasen. Skjelt ut i media, hjerneslag og nå skilsmisse. Hyggelig virker han også. Jeg synes selvfølgelig det er tøft for han, men det går ikke inn på meg personlig.
Slik er det med folk på nett også. Jeg kan synes virkelig synd i noen jeg kjenner godt for "bagateller", samtidig som jeg kan lese mye "verre" historier uten at det går inn på meg.
Noe enda "verre" er at jeg kan jo gråte over litterære skikkelser - i realiteten er jo dette personer som ikke eksisterer en gang! Mens det samtidig kan gå ukesvis uten at jeg tenker på de reelle katastrofene i verden. Jeg tror mye av det vi føler på nett går på ren formidlingsevne og innlevelse fra de som leser.