Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg har for øvrig ikke svart på pollen, for jeg skjønner ikke helt hva den spør om.
Hvis spørsmålet er: "Er det riktig at det offentlige betaler julebord for sine ansatte?", så er svaret mitt ja. Hvis spørsmålet er "Skal alle offentlig ansatte ha krav på sponset julebord?", så er svaret nei.
Jeg svarte julestrømpe av samme grunn.
Jeg tenker at det er en god investering å bruke penger av offentlige budsjett til å gjøre aktiviteter som er bra for arbeidsmiljøet. Og her tror jeg dessverre mange feiler. Tror ikke alle arbeidsgivere klarer å se at de vil få noe positivt ut av det.
Jeg får sponset på jobben. I år blir det tur til Gøteborg i to dager. Med en liten innlagt jobb relatert greie.
Nytt av året, som gjelder alle sosiale og jobbrelaterte ting, er at du får to drikke til maten og resten må du betale for selv. Bortsett fra kursene vi holder for andre ansatte. Da får alle to bonger til baren etterpå. Der er det ikke forskjell på oss som jobber på hovedkontoret og de andre. Bøttevis av champagne vil ikke lenger adm direktør godkjenne gitt.
Og det synes jeg er helt greit altså. Flere av gutta har relativt dyre vaner, og det synes jeg ikke arbeidsgiver skal behøve å betale for.