Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bør offentlig ansatte få gratis julebord?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?
Nei 28 20,29%
Ja 48 34,78%
De kunne fått sponset litt av festen 52 37,68%
Bare hvis de kan vise til gode resultater 3 2,17%
Julestrømpe 7 5,07%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 21:53   #11
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har for øvrig ikke svart på pollen, for jeg skjønner ikke helt hva den spør om.

Hvis spørsmålet er: "Er det riktig at det offentlige betaler julebord for sine ansatte?", så er svaret mitt ja. Hvis spørsmålet er "Skal alle offentlig ansatte ha krav på sponset julebord?", så er svaret nei.

Jeg svarte julestrømpe av samme grunn.

Jeg tenker at det er en god investering å bruke penger av offentlige budsjett til å gjøre aktiviteter som er bra for arbeidsmiljøet. Og her tror jeg dessverre mange feiler. Tror ikke alle arbeidsgivere klarer å se at de vil få noe positivt ut av det.

Jeg får sponset på jobben. I år blir det tur til Gøteborg i to dager. Med en liten innlagt jobb relatert greie.
Nytt av året, som gjelder alle sosiale og jobbrelaterte ting, er at du får to drikke til maten og resten må du betale for selv. Bortsett fra kursene vi holder for andre ansatte. Da får alle to bonger til baren etterpå. Der er det ikke forskjell på oss som jobber på hovedkontoret og de andre. Bøttevis av champagne vil ikke lenger adm direktør godkjenne gitt.

Og det synes jeg er helt greit altså. Flere av gutta har relativt dyre vaner, og det synes jeg ikke arbeidsgiver skal behøve å betale for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.