Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?
Jeg skjønner utmerket godt hva du mener. 
Mange (via media, FP og FB) har faktisk gitt uttrykk for at de blir lei av at FB-venner "på død og liv" skal fortelle om sine "fantastiske" følelser, eller vise klar medfølelse, komme med visdomsord, plante hjerter, vise frem sine fine barn og annet "personlig skryt" eller engasjement for noe. For ikke å snakke om de sukkersøte bloggene som mange mener er ren fasade. Det er klart det kan være noe i det også, men for noen er det trolig terapi å rydde opp slik. I en kaotisk hverdag, får noen orden i kaoset ved å blogge om livet sitt. Tanker, hendelser, bilder, mål, bragder, produksjon av kaker/mat/håndarbeid/håndverk. Noen er veldig opptatt av det visuelle, estetiske, vakre. Noen liker å skrive ned ting, ta bilde av ting. Før skrev man kanskje dagbok og lagde flotte album. Selv hadde jeg blitt disharmonisk om jeg hadde det rotete, møkkete og lite pent hjemme. (Retter til: Selv blir jeg SUR når det er møkkete og rotete hjemme!)
Jeg syns det er fint når folk forteller om en god opplevelse i livet sitt, liten eller stor. Om man ikke bryr seg; la være å kommenter, la være å irriteres.
Folk har forskjellige livssyn, interesser, lidenskaper, faser i livet - og det er det som gjør Facebook spennende.
Enkelte ting kan jeg også styre meg for, f.eks de som nesten utelukkende kommer med negative opplevelser, men å dele noe positivt ser jeg ikke noe galt i? Da mener jeg faktisk man må gå litt i seg selv.

Sist redigert av Amelie : 07-01-12 kl 22:59.
|