Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du at folk gir uttrykk for glede?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 22:53   #21
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?

Jeg skjønner utmerket godt hva du mener.

Mange (via media, FP og FB) har faktisk gitt uttrykk for at de blir lei av at FB-venner "på død og liv" skal fortelle om sine "fantastiske" følelser, eller vise klar medfølelse, komme med visdomsord, plante hjerter, vise frem sine fine barn og annet "personlig skryt" eller engasjement for noe. For ikke å snakke om de sukkersøte bloggene som mange mener er ren fasade. Det er klart det kan være noe i det også, men for noen er det trolig terapi å rydde opp slik. I en kaotisk hverdag, får noen orden i kaoset ved å blogge om livet sitt. Tanker, hendelser, bilder, mål, bragder, produksjon av kaker/mat/håndarbeid/håndverk. Noen er veldig opptatt av det visuelle, estetiske, vakre. Noen liker å skrive ned ting, ta bilde av ting. Før skrev man kanskje dagbok og lagde flotte album. Selv hadde jeg blitt disharmonisk om jeg hadde det rotete, møkkete og lite pent hjemme. (Retter til: Selv blir jeg SUR når det er møkkete og rotete hjemme!)

Jeg syns det er fint når folk forteller om en god opplevelse i livet sitt, liten eller stor. Om man ikke bryr seg; la være å kommenter, la være å irriteres.
Folk har forskjellige livssyn, interesser, lidenskaper, faser i livet - og det er det som gjør Facebook spennende.

Enkelte ting kan jeg også styre meg for, f.eks de som nesten utelukkende kommer med negative opplevelser, men å dele noe positivt ser jeg ikke noe galt i? Da mener jeg faktisk man må gå litt i seg selv.

Sist redigert av Amelie : 07-01-12 kl 22:59.
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:56   #22
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har skrevet om det før også, men selv sliter jeg med av en følelse av at enkelte ser på meg som overfaltisk og dum fordi jeg som regel er tydelig blid. jeg er bare skrudd sammen sånn - jeg var tydelig blid på jobb selv i livets mørkeste perioder også. det var alt annet enn letthet, sunshine & lollipops på innsiden da, selv om enkelte sikkert kunne ha trodd det. Det er nok bakteppet for et jeg synes det blir for mye grinebiting over andres positivitet - jeg tror man kan bestemme seg for å sette pris på det og også være klar over at folk er selvfølgelig sammensatte (=sliter med saker selv om de forteller om noe hyggelig på FB) uten å være falske eller å ønske å forlede noen på noe vis.

Gammel 07-01-12, 22:56   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja. Men i en periode vet jeg at andres glede kunne oppleves sårende og slitsomt, fordi jeg var så ulykkelig selv.

Sant. Det er vel noe av det Jokke også synger om, i sin fylleangst.

Gammel 07-01-12, 22:57   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok av dem som kan irritere meg over enkelte gledesutbrudd på f.eks. FB, men jeg tror definitivt ikke det er gleden jeg irriterer meg over - jeg irriterer meg like mye over lignende utbrudd som kommer av andre grunner fra samme personer. (Og jeg har ingen på vennelisten min nå lenger som pleier å irritere meg, sånn før noen spør hvorfor jeg ikke gjør noe med det. ) Jeg kan godt finne på å irritere meg over folk i RL som er plagsomt høyrøstede, innpåslitne og/eller vulgære også, selv om det skulle være glede som lå bak. Så jeg kan altså godt bli irritert av uttrykk for glede, men jeg synes likevel ikke det er riktig å svare nei på et generelt spørsmål om hvorvidt jeg liker uttrykk for glede. For jeg er jo naturligvis generelt glad for at folk er glade og viser det.

Gammel 07-01-12, 23:04   #25
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Jeg kan bli litt satt ut over statuser som:

"Vasket hele huset; vegger, tak, vinduer, skuffer og skap. 7 sorter i pene bokser. Julegavene og maten er handlet inn. Nå skal vi bare kooose oss i ukene før jul".

Gammel 07-01-12, 23:06   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg poster i hovedsak kun smørblidt på fb, hvorfor det? Enkelt. Naboen er venn. Vennene til ungene er venner. En av lærerne til sønnen er venn. Selvsagt vil jeg da presentere meg med den samme personaen for disse på fb som på nærbutikken. Så har jeg fp som får se mitt sedvanlige sure egentlige jeg.

Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:07   #27
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg kan bli litt satt ut over statuser som:

"Vasket hele huset; vegger, tak, vinduer, skuffer og skap. 7 sorter i pene bokser. Julegavene og maten er handlet inn. Nå skal vi bare kooose oss i ukene før jul".

Mjo, jeg kan også humre litt av fremstillingen av og til, som Hattifnatten er inne på. Men å mislike at andre tydeligvis er glade er ikke noe jeg kjenner på, tror jeg. Og jeg er ikke noen gladbolle selv i utgangspunktet, jeg blir vel helst oppfattet som streng og utilgjengelig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:08   #28
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er flott at folk viser glede, og da også på FB. Om noen rosemaler livet vel mye der inne, så tenker jeg at det også er flott. Kanskje de finner glede i det å rosemale litt ekstra, tenker jeg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:08   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror stort sett alltid jeg blir blid av oppriktig begeistring, og selv er jeg en nokså høylytt entusiast for mange ting, og veldig begeistringsdrevet, og velger å tro at det stort sett slår heldig ut. Skinnhellig krampepositivitet kan jeg derimot styre meg for. Uendelig syting og klaging (særlig over ting som lett kan endres) også. :rema 1000:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:10   #30
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når folk uttrykker lykke over husvask, vinduspussing, gressklipping og andre livet-er-for-kort-aktiviteter, tenker jeg «Velsigne dem!»

Gammel 07-01-12, 23:13   #31
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg blånekter å skrive på FB hvordan jeg egentlig har det, om jeg ikke har det så greit. Det skulle tatt seg ut.

Hva legger jeg ut der, egentlig? Jeg må sjekke om der er for mye skryt&glede.

Jeg blir glad på andre sine vegne om de er ekte glade, men det er ikke så godt å si når det er ekte og ikke.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:16   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som reglel blir jeg glad av at folk uttrykker glede, men når jeg leser fb-status på fb-status med hallelujastemning og !!!!!!!!!!! og det ikke er knyttet til noe konkret, så trekker jeg bare på skuldrene av innleggene. Men dersom gledesutbruddene suppleres med noen fraser om at man skal tenke positivt, smile og spre glede til dem rundt seg, da himler jeg med øynene og kan enkelte ganger bli irritert også. :grinebiter: Og jeg er nok sånn omtrentlig i den gaten i den virkelige verden også. Av og til kan jeg oppfatte ting som krampepositivt og da gir deg meg ingenting.

Sist redigert av Fadese : 07-01-12 kl 23:43.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:18   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Teite folk liker jeg jo ikke særlig godt uansett hva slags humør de er i.

Gammel 07-01-12, 23:19   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Teite folk liker jeg jo ikke særlig godt uansett hva slags humør de er i.

Nei, det er noe der.

Gammel 07-01-12, 23:20   #35
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ja" er nok det svaret som passer best.
Ellers er jeg jo også "av typen som lar meg irritere av folk som alltid skal imponere."
Jeg tror forresten du må lete like lenge for å finne et menneske som aldri blir glad av å se andres glede som du må lete for å finne et som aldri tenker en mørk eller kynisk tanke om andre. De fleste av oss er jo sammensatte mennesker. Jeg tenker stort sett "good for u" når folk poster bollebakingstatuser på FB, men irriterer meg over sånne "kopier dette hvis du er imot barnemishandling-" statuser.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:26   #36
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir rørt til tårer når jeg ser denne type glede:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 07-01-12, 23:31   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker stort sett "good for u" når folk poster bollebakingstatuser på FB, men irriterer meg over sånne "kopier dette hvis du er imot barnemishandling-" statuser.

Ja, samme her.

Gammel 07-01-12, 23:34   #38
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Fløyel:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:35   #39
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir ikke rørt til tårer når folk uttrykker glede over bollebaking på FB altså.

Gammel 07-01-12, 23:36   #40
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg blir ikke rørt til tårer når folk uttrykker glede over bollebaking på FB altså.

Sikker på det?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.