|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg skjønner utmerket godt hva du mener.
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 07-01-12 kl 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
By the Sea
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg tror jeg har skrevet om det før også, men selv sliter jeg med av en følelse av at enkelte ser på meg som overfaltisk og dum fordi jeg som regel er tydelig blid. jeg er bare skrudd sammen sånn - jeg var tydelig blid på jobb selv i livets mørkeste perioder også. det var alt annet enn letthet, sunshine & lollipops på innsiden da, selv om enkelte sikkert kunne ha trodd det. Det er nok bakteppet for et jeg synes det blir for mye grinebiting over andres positivitet - jeg tror man kan bestemme seg for å sette pris på det og også være klar over at folk er selvfølgelig sammensatte (=sliter med saker selv om de forteller om noe hyggelig på FB) uten å være falske eller å ønske å forlede noen på noe vis.
![]() |
#23 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?
Sant. Det er vel noe av det Jokke også synger om, i sin fylleangst.
![]() |
![]() |
#24 |
flisespikker
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg er nok av dem som kan irritere meg over enkelte gledesutbrudd på f.eks. FB, men jeg tror definitivt ikke det er gleden jeg irriterer meg over - jeg irriterer meg like mye over lignende utbrudd som kommer av andre grunner fra samme personer. (Og jeg har ingen på vennelisten min nå lenger som pleier å irritere meg, sånn før noen spør hvorfor jeg ikke gjør noe med det.
![]() |
#25 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg kan bli litt satt ut over statuser som:
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg poster i hovedsak kun smørblidt på fb, hvorfor det? Enkelt. Naboen er venn. Vennene til ungene er venner. En av lærerne til sønnen er venn. Selvsagt vil jeg da presentere meg med den samme personaen for disse på fb som på nærbutikken. Så har jeg fp som får se mitt sedvanlige sure egentlige jeg. |
![]() |
![]() |
#27 |
etterpåklokest
|
Mjo, jeg kan også humre litt av fremstillingen av og til, som Hattifnatten er inne på. Men å mislike at andre tydeligvis er glade er ikke noe jeg kjenner på, tror jeg. Og jeg er ikke noen gladbolle selv i utgangspunktet, jeg blir vel helst oppfattet som streng og utilgjengelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg synes det er flott at folk viser glede, og da også på FB. Om noen rosemaler livet vel mye der inne, så tenker jeg at det også er flott. Kanskje de finner glede i det å rosemale litt ekstra, tenker jeg.
![]() |
#29 |
kamerat
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg tror stort sett alltid jeg blir blid av oppriktig begeistring, og selv er jeg en nokså høylytt entusiast for mange ting, og veldig begeistringsdrevet, og velger å tro at det stort sett slår heldig ut. Skinnhellig krampepositivitet kan jeg derimot styre meg for. Uendelig syting og klaging (særlig over ting som lett kan endres) også. :rema 1000:
![]() |
#30 |
kamerat
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Og når folk uttrykker lykke over husvask, vinduspussing, gressklipping og andre livet-er-for-kort-aktiviteter, tenker jeg «Velsigne dem!»
![]() |
#31 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg blånekter å skrive på FB hvordan jeg egentlig har det, om jeg ikke har det så greit. Det skulle tatt seg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Originala
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Som reglel blir jeg glad av at folk uttrykker glede, men når jeg leser fb-status på fb-status med hallelujastemning og !!!!!!!!!!! og det ikke er knyttet til noe konkret, så trekker jeg bare på skuldrene av innleggene. Men dersom gledesutbruddene suppleres med noen fraser om at man skal tenke positivt, smile og spre glede til dem rundt seg, da himler jeg med øynene og kan enkelte ganger bli irritert også. :grinebiter: Og jeg er nok sånn omtrentlig i den gaten i den virkelige verden også. Av og til kan jeg oppfatte ting som krampepositivt og da gir deg meg ingenting. Sist redigert av Fadese : 07-01-12 kl 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
kamerat
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Teite folk liker jeg jo ikke særlig godt uansett hva slags humør de er i.
![]() |
#34 |
flisespikker
|
Nei, det er noe der.
![]() |
#35 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?"Ja" er nok det svaret som passer best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg blir rørt til tårer når jeg ser denne type glede: (Kilde: youtube.com)
![]() |
#37 |
flisespikker
|
Ja, samme her.
![]() |
#38 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Fløyel: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|