Nye FB og offentliggjøring av liker
Mange av mine venner har nå postet følgende status.
Opprinnelig lagt inn av FB-status
Fb har endret seg. Alle kommentarer, alle ''liker'' blir nå satt opp som offentlig informasjon på google. På denne måten er det mulighet for reklamefirmaer å gå inn på din ''side''. Gjør meg en tjeneste: Vennligst hold pekeren over navnet mitt, vent på rammen som kommer opp - klikk på "Abonnerer" og huk vekk "kommentarer og ting folk liker". Jeg ønsker ikke at mine kommentarer på venners profiler blir lest av absolutt alle til høyre på skjermen! På forhånd takk - etterpå kan du legge denne på din egen "Status" om du heller ikke ønsker at dine kommentarer blir lest av alle dine venners venner!
Stort sett er jeg grei og gjør som de ønsker. Også blir jeg litt usikker på om jeg burde gjøre dette selv?
Jeg tenker at google ser meg uansett. Man får reklame hvor man enn vender seg, på FB har jeg gitt beskjed om at jeg ikke liker reklame for kredittlån og slankeoperasjoner - så nå får jeg mer reklame for nøstebarn og andre produkter som jeg innimellom kjøper uansett. Sånn sett så er jeg ikke så veldig mot tilpasset reklame.
De andre som ser hva jeg driver med, kollegaer, framtidige arbeidsgivere og liknende, tja. Jeg gjør ingenting som jeg ikke kan stå for. Eller?
Må innrømme at jeg blir litt skeptisk ettersom de som videreposter denne statusen er de jeg mistenker for ikke å være helt street-wise på FB. Det er gjerne de samme som hiver seg over andre rååsa kjedegreier. Dessuten tviler jeg på at de resterende 300 kontaktene kommer til å følge oppfordringen.