Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Nye FB og offentliggjøring av liker

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 11:03   #21
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye FB og offentliggjøring av liker

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hah, hva er vitsen med facebook da, om man ikke skal kunne se hva de andre gjør?

Gammel 14-02-12, 11:06   #22
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I`m confused. Hvis man har satt personverninnstillingenen på at bare venner kan se bilder, status og hva_har_du, er det noen fare da?

Nei, ikke egentlig, men hvis du kommentere på en venns status eller vegg vil vennens venner se dette, men det sier jo seg selv. På samme måte som at hvis noen av dine venner kommentere på din status så vil alle de vennene som du har tilltatt at skal se din status se kommentaren, uansett om de er venner med den som kommenterer.

Dermed vil man ikke kunne sette privatinnstillinger på at ingen andre enn dine venner kan se kommentarene dine på andres bilder, statuser eller vegger. Det er ikke slik facebook fungerer. Men du bestemmer selvsagt hvem som skal se det du legger ut på veggen din, som status og bilder og slikt. Skriver du på andres vegger er det de som eier veggen som avgjør hvem som skal se dette.

Gammel 14-02-12, 11:12   #23
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Jeg har også sett denne statusen flere ganger de siste dagene. Og må innrømme at jeg sliter litt med å forstå hva som egentlig menes.
Særlig med dette:
"Jeg ønsker ikke at mine kommentarer på venners profiler blir lest av absolutt alle til høyre på skjermen!"

Jeg får aldri opp kommentarer fra venners venner på høyre siden av skjermen uansett. Men jeg kan lese slike kommentarer på "fellesveggen" hele tiden. Og ingen klager over det. Mulig det er meg som er dum her

Konklusjonen min er blitt at det en ikke kan stå for "i offentlighet", får en heller bare la være å poste på fb.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:35   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Konklusjonen min er blitt at det en ikke kan stå for "i offentlighet", får en heller bare la være å poste på fb.

Akkurat dette kjente jeg at jeg hadde lyst å skrive til de som fulgte bølgen i går kveld og la ut denne teite greia. Men jeg holdt meg. :flink:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 16:44   #25
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg irriterer meg også over sånne som ikke gidder å sette seg nok inn i ting selv.
Om man trenger lenke til utdeling som svar på samme statuser, står det mye nyttig her.
http://nrkbeta.no/2012/02/01/faceboo...du-sikkerheten

Gammel 14-02-12, 17:01   #26
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg har prøvd å hake vekk på flere av mine venner på fb, ikke pga denne meldingen. Men jeg har null interesse av å lese kommentarer som venner skriver på en status eller et bilde til noen de kjenner (som jeg overhodet ikke vet hvem er).
"Flott påskevær, tante Olga" Jeg gidder ikke lese sånt.

Hvordan får man vekk dette? Uten å måtte slette vennen eller fjerne alle oppdateringer fra feeden?
Jeg syns det har tatt helt av nå og finner nesten bare sånt på siden min.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 18:01   #27
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare vås. Hvis jeg klikker at jeg ikke skal se hva min venn A skriver på veggen til person B, så er det bare JEG som ikke ser dette. Det har ingen effekt på google, reklamebyråer eller CIA.

Gammel 15-02-12, 20:38   #28
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Så dukket denne opp i dag
http://www.dinside.no/889789/ikke-tr...ook-skremselet

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.