Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere sykepleiere!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 12:08   #1
Krinoline
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Krinoline er litt kul
Standard

Dere sykepleiere!

Hva synes dere egentlig om tilleggene dere har for ubekvem arbeidstid? Synes dere at dere tjener godt, eller at det ikke henger på greip?
Følgende scenario er faktisk en realitet innenfor helsevesenet;
Dem siste uken i året, altså mellom andre juledag og første nyttårsdag, var jeg satt opp på fem vakter. Fjerde, femte og sjette juledag, samt nyttårshelga. Andre juledag, tidlig på morgenen mens jeg ligger i senga med lillemor, blir jeg oppringt fra jobb med spørsmål om å komme siden noen har ringt og sagt de er syke. Jeg drar ivei og tenker at i dag får jeg jaggu fett betalt, helligdagstillegg OG overtid! Men neida, tro det eller ei, man får ikke begge deler i helsevesenet! Du får bare utbetalt helligdagstillegg, selv om du vitterligen også jobber seks dager den uka og selvfølgelig skulle hatt overtid. "Alle" andre koser seg med lange fridager, vi jobber og står på, men til hvilken betaling?
:jada, skal finne meg annet å gjøre:
Og 40 kr ekstra i timen for å jobbe helg, jaggu er vi heldige!
Det eksisterer vel en fagforbund for oss og, men hva de egentlig befatter seg med, vet jeg vitterligen ikke...

Sist redigert av Krinoline : 11-04-12 kl 13:25.
Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.