|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Dere sykepleiere!Hva synes dere egentlig om tilleggene dere har for ubekvem arbeidstid? Synes dere at dere tjener godt, eller at det ikke henger på greip? Sist redigert av Krinoline : 11-04-12 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere sykepleiere!
Gjelder dette kun sykepleiere i helsevesenet, eller har leger og andre tilsatte samme "ordning"?
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere sykepleiere!På denne siden står det noe om reglene for overtid:
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
![]() |
Vi jobber jo døgnkontinuerlig skift da, altså tredelt turnus.. Dette her var en ekstravakt hvor det oppsto akutt sykdom og ditto bemanning måtte fikses på kort varsel. Jeg ble oppringt og tenkte at det var greit siden dette sikkert ble en lukurativ vakt. Men neeeida, jeg hadde sagt nei dersom jeg hadde visst dette. Jeg føler meg bare så snytt, jeg er så lei av å stå på og jobbe til alle tider med et tungt krevende yrke både psykisk og fysisk og å ha igjen så sinnsykt lite! I-n-g-e-n må tro at vi er heldige fordi vi har muligheten til å jobbe ubekvemme tider, du sitter jaggu ikke igjen med mye til overs! Jeg og vil ha fri og ferie når alle andre har det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg er med i NSF, og har betalt en god slump penger til dem igjennom tidene. Får gode forsikringsbetingelser via dem, det skal de ha. Noe særlig annet skal de ikke ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdig!
![]() Sv: Dere sykepleiere!Hvis det oversteg 35,5t den uka skulle du hatt 133 1/3 % betalt for 2.juledag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdig!
![]() Sv: Dere sykepleiere!Og ved beording skal man ha overtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dere sykepleiere!Jeg synes du burde fått både helligdagstillegget og avspasering sidne du ikke kan få både helligdagstillgg og overtidsbetalt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Dette høres ikke lovlig ut spør du meg.
![]() |
#12 |
weird
![]() Sv: Dere sykepleiere!Slik har det vært der jeg har jobbet også. Får man helligdagstillegget (133%?) får man ingen andre tillegg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dere sykepleiere!Jeg synes heller ikke at det høres lovlig ut det de gjør på jobben din, Krinoline, og jeg ville tatt det opp med NSF sentralt hvid det ikke er noe tak i plasstillitsvalgte hos deg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er enig med deg.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
![]() |
Altså, jeg tror ikke de gjør noe de ikke har lov til, alt dette her er nok sentrale bestemmelser. Det er systemet som få seg en smekk på pungen. Det begynner å koste adskillig mer enn det smaker for mitt vedkommende, å jobbe alt av høytider og dager da liksom alle andre har fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Vi får ikke helligdagstillegg, så vi har enda dårligere ordning sånn sett.
![]() |
#17 |
Ferdig!
Man skal ha 1/3 til, altså 133 1/3% istedenfor 133% som er helligdagstillegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
weird
![]() Sv: Dere sykepleiere!Ja, men det er her jeg mener man går litt feil frem i lønnsforhandlinger. Det hjelper jo ikke å fortelle om hva man ofrer og hvor utakknemlig jobben er og hvordan familien sitter hjemme med ribba på julaften uten mamma tilstede og fandens oldemor. Det sier lite om hva man faktisk tilfører med sin kompetanse. Det sier bare noe om hva man ofrer og hvor god martyr man er.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
Er det sant?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dere sykepleiere!Jeg har jobbet hele sykepleierlivet mitt i kommunehelsetjenesten, hvor sykepleierne veldig ofte er i mindretall. Hver gang vi har forsøkt lokalt å komme med kompetansekortet, har organisasjonen til de videregående skole-utdannede reagert og hevdet at de også er viktige og flinke. Og det er de jo, men det er forskjell. Og det er en himla vanskelig balansegang det der. :traumtaisert etter å ha prøvd å gjøre alle til lags i alt for mange år:
![]() |
![]() |
![]() |
|
|