Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sliten ektemann med psykisk syk kone

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 22:50   #1
beer-sjaba
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2012
beer-sjaba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sliten ektemann med psykisk syk kone

Jeg trenger bare en plass å få ut litt frustrasjon, tanker og alle problem jeg har. Kan fortelle kort om hvorfor... Min kone Fikk for over 1 år siden ca. hodepine som ikke gikk over, i 3 mnd. gikk hun med d. En hverdag der hun konstant er sliten og trøtt. Stelle hus og slikt ble alltid utsatt og overlatt til meg i tillegg har vi en sønn på snart to år. På sommeren gikk hun til øyelege og sa hun trengte linser, dette viste seg raskt å hjelpe, hun ble bedre, men bare i en mnd. tid ca. i august 2011 fikk hun det tilbake, stadig sterkere hodepine. Dager i strekk i sengen, konstant på Paralgin forte, uten at det alltid hjalp. Slik har hun det ennå...Nå har hun fått en diagnose på det hele. Psykosomatisk Haudeverk, eller spenningshaudeverk om du vil. Ingenting å gjøre med d, sa nevrologen. Jeg synes at leger gjør så alt for lite, gir henne smertestillende og sykemelding og mener at det skal hjelpe, men ett halvt år med det viser jo at det ikke funker. Hun har også fått diagnose depresjon, dvs at hun sliter sykisk, noen dager er hun helt på bunn psykisk, og kommer seg ikke opp av sengen av den grunn, for haudeverk og depresjon har hun nå fått en ny medisin som sliter hun helt ut, både kveld og morgen er hun tom for krefter.

Hverdagen min er som følger, Opp på jobb, hjem fra jobb å ta meg av min sønn på snart 2, når han er i seng må jeg rydde og vaske i huset. Ofte er jeg trett og orker ikke dette, er tømrer, så har ett fysisk yrke. Ofte er jeg for trett til å leke med sønnen min når jeg kommer hjem, så Tv'n er ofte en redning der, selv om jeg ikke har lyst å gi ham den vanen. Men for at jeg skal kunne ha krefter til å ta huset på kvelden, må jeg få slappet av. Når jeg er for trett til å ta huset også, ser huset ut som en svinesti etter ett par dager, slik er det med en uge i hus. Da får jeg "depresjon"..humøret synker og jeg blir sint, dette gir min kone dårlig samvittighet, og gjør henne enda sykere, en kosntant ond sirkel dette...Vil bare ha min gamle kone tilbake, slippe medisinen, en kone som orker å bli med ut en liten tur, en konne som ikke ligger dagen etter hun har vert på familiebesøk, eller en handletur. Det virker jo Litt som at den nye medisinen har hjulpet en del på haudeverken, men det hjelper lite når det slår henne ut, på tretthet. Savner det å ha en kone som kan ta i ett takk hjemme, med sønn,matlaging og rydding. Det er ikke det at hun aldri gjør noe slikt, men når hun gjør det vet jeg at det sliter veldig, og at det alltid ødelegger neste dag, derfor har ikkje jeg samvittighet til å la henne gjøre for mye.

Jeg kan jo ikke si min frustrasjon til henne heller, det syns jeg er tøfft, har heller ingen jeg føler jeg kan klage til. Derfor er det godt å få det ut her inne. Visst du faktisk har orket å lese deg igjennom klagingen min så takker jeg for det. Har du opplevd lignende, så legg gjerne igjen en kommentar, tips og slikt til hvordan gjøre hverdagen lettere. Jeg er bare en utslitt ektemann og far som ikke vet hva mer jeg kan gjøre for min kone fordi jeg ikke orker mer.

Beer-Sjaba

beer-sjaba er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
hodepine, psykisk, psykisk helse, syk kone

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.