Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?
Bæretøy er en sånn ting som er perfekt å låne en periode, for å teste ut om mor/far/barn faktisk liker å bære/bli båret. Lillesøster kunne ikke fordra å være i sjal eller sele, det ble for varmt og hun ble urolig veldig fort, jeg har i ettertid funnet ut at hun er en veldig varm unge, en kunnskap som kunne vært grei å ha da hun var baby. Storebror, derimot, elsket å være i sele, men der hadde jeg vært idiot nok til å kjøpe babybjørn (i "gamle dager" var ikke Ergosele, sjal og sånt så utbredt som det er nå) og dermed likte ikke jeg å bære, for det var tungt og ubehagelig.
Jeg var også veldig glad for å ha omslagsbodyer helt i starten, spesielt med førstemann, de var litt lettere å få av og på uten at jeg hadde totalskrekk for å brekke armene på ungen. Etterhvert får man teken på det og ungen blir litt mer robust og vanlige bodyer går greit. Mine to har bodd i body+strømpebukse de første månedene, sånne fancy sparkebukser med påsydd fot var et gedigent hassle, siden de klarte å sparke av seg buksebenene og dermed lå med føttene godt fast rundt magen.
Det er ikke uvanlig at de aller fleste barselgaver du får er klær i str. 62 eller 68, så de størrelsene trenger du ikke kjøpe.