Sv: Skrekkelige Oslo
Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Forøvrig slenger jeg meg på at jeg liker Oslo sentrum. Jeg synes det er ordentlig deilig bysommer å slenge meg på gresset på Akershus Festning med en bok. Spise is på brygga mens Rådhusklokka spiller og Nesodden båten tøffer inn. Drikke en overpriset øl på Aker brygge etter at man har kommet med en av båtene fra Hovedøya, Langøyene og slikket sol og badet. Slappe av i Slottsparken mens ungene spiller frisbee eller løper rundt i gresset etter at vi har sett på vaktskfite av garden foran slottet. Sitte på en benk i Spikersuppa og observere travle folk, barnefamilier med mødre som prøver å hindre at ungene vasser i fontenen og bare være. Jeg elsker å sitte på café i Kvadraturen med venner og nyte sola. Det har blitt altfor lite av dette i sommer pga uteblitt sommervær, men dette er virkelig bysommer for meg. Jeg synes Oslo har masse personlighet og man må ikke ut a sentrum for å finne det.
Helt forferdelig å bli minnet på alle de fantastiske tingene jeg bare elsker ved Oslo om sommeren som har uteblitt totalt i år 
Jeg har vært bosatt i Oslo i snart 13 år og det har tatt meg ganske mange år å bli ordentlig glad og stolt av byen "min". Jeg tror problemet er at jeg sammenligner Oslo hele tiden med andre store hovedsteder og det blir bare for dumt. Oslo er Oslo, London er London og New York er New York. Jeg elsker alle disse byene men det blir for dumt å sammenligne epler og bananer. Akkurat som jeg synes det blir litt for dumt å sammenligne Oslo med Bergen eller Tromsø. Kom igjen, - vi har bare en by i Norge som er stor nok til å regnes som "storby" etter storbykriterier og det er Oslo.
De gangene jeg er usikker på hva jeg tenker om Oslo minner jeg meg selv på hvor utrolig glad og fornøyd jeg er over at datteren min er født og oppvokst som ekte Oslojente. Jeg merker at hun har en skikkelig sterk Oslo identitet som jeg tror er helt unik for denne byen, i alle fall på det stedet vi bor i Oslo. I quite simply love it. Jeg er aldri lenger i tvil om at jeg har valgt riktig bosted i Norge. 
|