Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Det er ganske kjipt å lese at om man ikke hadde hatt muligheten til å ta tre måneder perm, så er man kanskje egentlig uegnet som forelder. 
Jeg foretrekker egentlig alltid valgfrihet, men ser også nødvendigheten av å innføre tiltak som da pappapermen ble innført. Og den virker, som Toffskij sier.
Hadde jeg blitt gravid nå hadde permisjon vært en utfordring, men med motsatt fortegn. Men så er det visst også da slik at hvis jeg hadde blitt gravid nå, så burde jeg tatt abort fordi jeg er familieforsørger og dobbeltjobbende. På tross av andre omsorgsevner og den andre forelderens tilstedeværelse.
:såre tær:
Jeg skjønte ikke helt det med hvorfor du burde ha tatt abort. Uansett så tenker jeg at kvinner som er i jobber hvor det er vanskelig å være borte, faktisk får til en ordning av noe slag når de får barn, ergo tror jeg at det er fler menn som hadde kunnet tatt ut permisjon i en eller annen for hvis de (og mor) virkelig, virkelig hadde villet.
Jeg har en venninne som er i toppledelsen i et stort konsern. Hun har tre barn og har hatt korte perioder hvor hun har vært helt borte fra jobb etter fødsel (type tre mndr.), men har jobbet og tatt ut delvis perm sammen med far for begge de to yngste.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|