Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Jeg vil gjerne etterutdannes!
Jeg vil ikke gi karakterer til 10-åringer - og tror og håper jeg slipper. Jeg vil ikke skrive rapport på rapport om det samme. Jeg vil ikke "teach for test". Jeg vil ikke ha en ny reform. Jeg vil ikke ha skolemat som vi skal administrere. Jeg vil ikke ha flere kontaktelever. Jeg vil ikke ha større grupper. Jeg vil ha tid til å ta vare på hver enkelt elev uten å brenne meg ut. Jeg vil at vi som er lærere skal være en viktig person for elevene som kan være "den ene" og et viktig sikkerhetsnett for dem som ikke har det bra hjemme. Jeg vil ha en vaktmester som kan gjøre reparasjonsarbeid så jeg slipper og rengjøringspersonale som løfter opp søplebøtta og vasker under den HVIS jeg skulle ha glemt å sette den opp på bordet.
Også vil jeg lære elevene basisferdigheter og ha friheten til å prioritere lesing, skriving, regning og engelsk framfor allverdens andre gode formål som vi skal putte inn i skolen.
Ikke minst vil jeg ha leksehjelp til dem som trenger det fra femte klasse og oppover istedenfor leksehjelp til alle som vil ha det fra første til fjerde klasse.
Også vil jeg ha en god offentlig skole - ikke masse privatskoler som de har forsøkt seg på i Sverige - til dundrende fiasko.
Om denne regjeringen vil gi meg det jeg ønsker meg? Noe av det: Ja. Noe av det: Nei.
Jeg er spent på den nye skolepolitikken.