|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
|
|
|
#242 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg lever i vantro og håper på samarbeid mellom Høyre, Krf og Venstre. Ha ha liksom.
|
|
|
#243 |
|
Fartsfantom
|
Noen ganger må kvantiteten opp slik at kvaliteten blir bedre. Det må være ordentlige rammevilkår for at man skal kunne gi ordentlig undervisning. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?I løpet av lunsjen i dag ble Jensen omtalt som "usmakelig" (av en av mine uttalt borgerlige medarbeidere)
|
|
|
#245 |
|
Librocubicularist
|
Men så lenge hovudproblemet er kvantiteten, er det problematisk å pålegge endå fleire obligatoriske oppgaver som utførast innføre ein allereie pressa arbeidstidsavtale.
Eg reagerte og på det. Det er direkte skremmande.
|
|
|
|
#246 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg skal gi et eksempel fra min sykehusavdeling for å illustrere hva jeg mener. Min avdeling har kronisk budsjettunderskudd (som omtrent alle andre barneavdelinger, vi kan ta finansieringssystemet siden) og akkurat så mange leger at vi må leke stolleken på morgenmøtet dersom noen er syke. Vi mangler egentlig 7-8 stillinger i forhold til behovet, vi har hatt eksterne til å se på dette. Det kommer faglige føringer på at man som sykehus med intensiv- og regionsfunksjon bør ha neonatolog tilstede på døgnbasis. Det har man hverken penger eller personale til uten at det går utover noe annet. Hva gjør man?
|
|
|
#247 |
|
Librocubicularist
|
Det største problemet er ikkje at det ikkje er nok ressurser men at det er manglande tillit til at folk faktisk gjer jobben sin, noko som spis ressurser. Ein blir nødt til å bruke veldig mykje av arbeidstida si på å dokumentere at ein gjer jobben sin. Vi satt for eksempel ein gong førti lærarar som hadde elevar med særskilte behov i fire timar og blei kursa i korleis vi skulle fylle ut rapportar på arbeid med elevar med særskilte behov. Det er 120 timar. Tenk om dei timane hadde gått til elevane? Når ein stadig blir pålagt å bruke enorme mengdar tid på å skriftleg dokumentere i gitte skjema, gitte dataprogram og gjerne ulike program for kvar ting, spis det utruleg mykje ressurser, som heller kunne vore brukt på det som er hovudområdet - undervisning og oppfølging av elevar. Eg snakker først og fremst om måten regjering, fylkeskommune og kommune pålegg lærarar å "kaste bort" arbeidstida si, for så i neste omgang å gå så hardt ut og klage over "dårlege lærarar". Ein har liten grad av friheit til å disponere arbeidstid, prioritere og fokusere på det som er viktig, fordi ein heile tida får så mange pålegg utanifrå om korleis ein skal dokumentere at ein har gjort jobben sin. Og dette blir det bare meir av, med dei endringane Høyre har foreslått.
|
|
|
|
#248 |
|
maler
|
Dette med dokumentasjonsarbeid har jeg full forståelse for, det sliter vi med også. Spesielt pålegg om å jobbe i flere programmer på samme case på et vis og ingenting samarbeider og sekretærer sies opp for å spare penger. Noe dokumentasjon kommer man ikke utenom dog.
|
|
|
#249 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg er egentlig så satt ut, og rett ut redd for framtiden som lærer at jeg ikke orker å diskutere valget i det hele tatt. Jeg har aldri vært bekymret for jobbhverdagen min før etter et valg. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Librocubicularist
|
Vurdering inneberer enorme krav til dokumentasjon. Ved å utvide vurderinga til tross for at all forskning seier at det ikkje fører til auka læring blant små barn, slik Høyre foreslår, vil arbeidstidsrammene føre til at ein som lærar bruker meir tid på vurdering og mindre tid saman med elevane.
|
|
|
|
#251 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Akkurat det siste har jeg ikke så mye meninger om bortsett fra at jeg husker vi ønsket oss det på videregående til tider. Jeg synes lærere har litt i overkant tro på egen integritet dersom de ikke tror de blir påvirket av egne forventninger til de ulike elevene. Men om det er verdt å satse på i praksis er en annen sak.
|
|
|
#252 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?........ |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Librocubicularist
|
Åpenbart.
|
|
|
|
#254 |
|
Er frisk!
|
.
|
|
|
|
#255 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Katta: Du jobber jo i sykehussystemet.
Sist redigert av oslo78 : 11-09-13 kl 08:26. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Håper det, men spørs om ikke den posten henger så høyt at Siv må ha den? Ketil er i hvert fall et solid valg. Evt miljø, men da griner kanskje V?
|
|
|
#258 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Min drøm hadde vært en flertallsregjering bestående av Ap+Sp+V+Krf+MdG = tilsammen 85 mandater og rent flertall. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Hm. Oslo. Jeg synes ikke det er helt sammenlignbart, men jeg kommer på hva som er den store forskjellen, hos oss kommer kravet til faglig standard fra oss selv, det hadde kanskje vært annerledes dersom det kom ovenfra.
|
|
|
#260 |
|
Travelt opptatt
|
Forskjellen er at
|
![]() |
|
|