Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det moralsk verre å abortere ett av to foster (tvillinger) enn ett av ett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-14, 16:12   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det moralsk verre å abortere ett av to foster (tvillinger) enn ett av ett?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men da gir du "gjenlevende" tvilling høyere verdi enn den som tas bort, gjør du ikke?

Jeg tror ikke jeg skjønner helt hva du mener.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er enig dersom den andre tvillingen kan bli skadd. Men dersom det er sånn at det den andre tvillingen risikerer å også bli abortert, og det er innenfor grensen, så bør det vel ikke ha noe å si for regelverket vel?

Men er det ikke en fare for abort av begge når man aborterer den ene?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er vel enda større fare for tvilling2 hvis begge aborteres, for å si det litt flåsete, og det er jo uproblematisk i henhold til loven om fri abort. Så sånn sett kan man jo snu på det, og si at man faktisk lar den ene leve. Bør det være forbudt å la den ene leve?

Jeg tenker at abort er å avbryte et svangerskap. Det er noe annet enn å velge å abortere bort ett av to fostre. Jeg synes ikke vi i Norge skal åpne for den muligheten, det vil si, beholde det regelverket vi har i dag. Hvor mange svangerskap avbrytes i Norge fordi det er tvillinger? Noen har rotet frem 4 par som har valgt denne fosterreduksjonsmuligheten i utlandet. Jeg er sikker på vi klarer å rote frem par som har selektert fostre på andre måter også, uten at jeg synes vi bør åpne for det.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.