Sv: Bonde skjøt hund
Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.
Jeg tror ikke hundeeiere generelt er dumme. Det er bare mange som har hund. Flere enn hest f.eks. Så vi blir mer synlig.
Ja dere er mer synlige og antall hunder har økt veldig. Jo mer antallet øker jo mer må hundeeierne regne med å måtte ta hensyn siden økt antall hunder gir mer plager. Mer økt antall hunder øker også antallet hundeeiere som ikke burde hatt hund. Dvs slike som gir blaffen i båndtvang.
Å bli hilst på av en løs hund en gang i løpet av fem år er liksom innenfor det man kan tåle, men å ikke kunne gå på en Strand med båndtvang uten at man må passe barna for løse hunder (jeg har gått mye tur med barn langs jærstrendene og kjenner problemet) så er det en plage. Det samme gjelder uvanen med at hundefolk enten ikke plukker opp dritt eller bruker private søppelkasser til drittposene. En og annen pose er liksom tålelig. Å få søppelstampen full av andres bæsjeposer er ikke greit.
Jeg synes det burde vært veldig mye strengere krav for hundehold og vært mye lettere å fradømme folk retten til å ha hund.
At en hund for eksempel kan bite et barn alvorlig og eier deretter kan trenere avlivning i månedsvis hvorpå det offentlige må betale femsifret beløp i hundehotell et så villt at jeg ikke finner ord.
Jeg er glad i hunder, men hunder er som katta sier dyr og ikke mennesker. De er potensielt farlige dyr og i likhet med at jeg ikke ønsker at våpen skal være på alles hender synes jeg heller ikke det skal være selvsagt at alle skal kunne ha hund.
|