Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-14, 22:55   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg har tenkt en del på temaet i det siste, av ulike årsaker. Så spørsmålene fra meg er følgende?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten?
- Hvor mye ville du jobbet?
- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb?
- Hva måtte prioriteres bort?
- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene?

Ja. Tja. Nja.

Jeg har en helse som i følge et par leger jeg kjenner tilsier at jeg burde være sånn 20-40% ufør. Jeg er i grunn enig med dem i det. Akkurat nå tar jeg ut en foreldrepermdag i uka og jobber dermed 80% i nesten et år, fordi jeg tror det vil kunne forebygge noen sykmeldingsperioder.

Det hadde sikkert vært fornuftig å gjøre det kontinuerlig. Tiden går med til å gå til lege og fysioterapeut, trene og sove.

Det som stopper meg er økonomi, og boligen måtte nok prioriteres bort om jeg skulle gjøre det over lengre tid. Å jobbe noe mindre enn 80% fungerer veldig dårlig i yrket mitt, siden tilgjengelighet og fleksibilitet i forhold til klienter er ganske avgjørende. Og jeg liker yrket mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.