Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bilfritt sentrum, kan det funke?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-15, 11:24   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?

Jeg synes det er helt åpenbart at det må kunne gå an å kjøre bil til Oslo S, til og fra DSDF-fergen, og i hvert fall med avlessing i nærheten av Oslo-fergene og Nesoddbåten.

Også synes jeg det er litt merkelig at det akkurat er horestrøket som skal stenges for gjennomgangstrafikk - jeg antar at bussene skal fortsatt dundre gjennom, så det blir ikke akkurat hyggelige gågater; det er nesten ingen butikker eller kaféer eller noe annet som tilsier et levende bymiljø.

I det hele tatt synes jeg det er tullete og symbolpolitisk å bare lage en linje i bakken og si HER! HER! skal grensen gå. Det er helt fint å øke grønne lunger, men det hadde vært en mye bedre idé å gjøre motsatt; hvor er det folk vil gå på bekostning av bilene? Deler av Grünerløkka, f.eks., måtte da være mye bedre å lage gatetun av enn nederst i Prinsens gate, liksom. Rodeløkka, der det bor mye folk. Bogstadveien, deler av Frognerveien/Skovveien. Tenke, ikke bare mene, liksom.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.