Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.
Det er alltid gode forbindelser videre. Det er kort vei til T-banestasjon fra flytog og tog på Oslo S, du må ikke utomhus engang. Det er kort vei til bussterminalen. Det er mulig å gå av på stasjoner før Oslo S.
Det virker som om du ikke er kjent i Oslo det hele tatt og snakker mot bedre vitende. Hvis man er litt kjent, så klarer man seg utmerket og temmelig tørrskodd ved hjelp av kollektivtrafikk i Oslo.
Jeg har reist med samværsbarn som skal øst for Oslo søndag kveld. Det å hente direkte er enklere enn å sende dem på diverse connections som det ikke er veldig mange av søndag kveld.
Jeg vet ikke, men tror nok terskelen for å sende disse ungene med fly blir lavere om det ikke legges enda bedre til rette på andre stasjoner.
Du har rett i at jeg ikke er allverdens kjent i Oslo, men jeg reiser en del gjennom og til Oslo og synes ikke ut i fra den rollen at det er en by som er veldig transportvennlig med tanke på at byen er relativt liten.
Det gjelder for øvrig også andre byer i Norge. Jeg tror vi her til lands har mye å gå på for å få mer selvforklarende transportsystem.
Lillestrøm stasjon kan godt oppgraderes med bedre parkering, men det vil medføre mer trafikk inn dit og det er jo også et sentrum hvor det ikke nødvendigvis bør inn flere biler. Lysaker har jeg også reist til og fra og heller ikke der er det flust med muligheter (med forbehold om at det kan ha endret seg de siste to årene).
|