|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg synes det er helt åpenbart at det må kunne gå an å kjøre bil til Oslo S, til og fra DSDF-fergen, og i hvert fall med avlessing i nærheten av Oslo-fergene og Nesoddbåten.
|
|
|
#142 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Men det bidrar jo til kødannelser, blant annet for de andre som skal inn til Oslo og kjører på samme veier - blant annet bussen, som da blir supertreig. Men enig i at det ikke krever utbygging av E-18, det er sant, jeg var mer på kø-tankegang.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 20-10-15 kl 11:55. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Glamorøs
|
Kanskje man kan gjøre slik at fler tog går gjennom Oslo, og ikke bare ender der. Slik at tog fra vest oftere fortsetter til Lillestrøm og blir litt mer "lokaltog" mellom Oslo S og Lillestrøm med flere hente muligheter, og det samme andre veien?
|
|
|
#144 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg er veldig bekymret for hva en slik omlegging vil gjøre med strøkene rett utenfor; Vika, Frogner, St. Hanshaugen og Løkka/Sagene.
|
|
|
#145 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det kunne nok vært lurt og særlig hvis man får oppgradert Lillestrøm. Spørsmålet er om det er kapasitet der til mer. Lillestrøm har vært temmelig pakket de gangene jeg har vært der og parkeringsmulighetene virker begrenset. Kanskje andre stasjoner på den siden som har bedre kapasitet? |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Utrolig bra å høre at de begynner å få dreisen på kollektivtransporten i Bergen, HV, for det var virkelig SKREKKELIG før. Om man jobber og bor på ulike steder i Bergen så var det i hvert fall sånn at du var rett og slett screwed i forhold til tidsklemmen.
|
|
|
#147 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Bare fordi grensen skal gå 1 m innenfor i stedet for 1 m utenfor Oslo S? Det må nesten være 1 stasjon som er sentralstasjon, og det er veldig vanlig at den ligger I en by, ikke utenfor. For obvious reasons.
|
|
|
#148 |
|
Glamorøs
|
Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Det er jo mange tog som går gjennom Oslo S nå også.
|
|
|
#149 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det kommer! Det er nemlig bygget fin ny vendespor nå.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Knutetpunktet må nesten være ett sted, og jeg synes ikke en symbolgrense skal være en god grunn til å forskyve det ut av Oslo. Hvis Bergenstoget skal begynne og slutte i Lillestrøm, gjør det selvsagt mye med logistikken.
|
|
|
#151 |
|
Glamorøs
|
Hva da, for eksempel? Tenker du for passasjerene, eller for toget?
|
|
|
#152 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. De burde mye heller lage blifrie soner der. Vi Oslo-FP'ere må møtes til kaffe- og tegn-gjennomførbart-og-konstruktivt-bilfritt-kart-date som vi kan sende til Raymond og Co.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Det å ha gode forbindelser med tog er det også veldig mye å gå på ved Oslo S og det har jeg forstått har med trafikksituasjonen totalt sett å gjøre. Togbytter fra Dovrebanen til Sørlandsbanen var enklere tidligere, med mindre man tør å gamble på at NSB er presise på minuttet. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Begge deler, for så vidt - du må være der på minuttet i stedet for å ha en halvtimes påstigningsvindu. I dag kan du sove en god stund etter at nattoget kommer inn i seks-draget. Det er små, men viktige ting for folk som tar mye tog.
|
|
|
#155 |
|
Glamorøs
|
Nei, det er vel ingen her som ikke mener at både en evt. stenging av privatbilisme i sentrum eller kreativ tenkning av hvordan man kan gjøre togreiser enklere for flere skal gjøres uten en god utredning.
|
|
|
#156 |
|
|
Presumptivt?
Nei, det er derfor det er satt 2019 - altså om 4 år før dette skal tre i kraft.
Helt enig. Det er jo innført beboerparkering, men dette er satt på vent til det er kommet en betalingsordning for hele byen...
|
|
|
#157 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg liker veldig godt ideen om grønne lunger!
|
|
|
#158 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror de fleste parkerer i Vika, på Løkka, Grønland osv. Jeg har noen morgener kjørt fra Sogn og ned Tåsen og Sagene. Da er det køkøkø fram til Ring 2, og nesten ikke noe særlig innenfor det.
|
|
|
#160 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Altså det jeg mente var at jeg tror ikke at å la være å bygge ut E18 slik som planlagt, vil gi bedre luftkvalitet for noen. Hverken for dere der dere bor, eller for oss her ute, som også bor i en rød sone. Vi bor ca 40 meter fra E18. det passerer ca 150 000 kjøretøy i døgnet her. Jeg tenker at vi trenger en plan som både ivaretar miljøet der du bor og der jeg bor (som ikke er mer enn ca 8-9 km unna). Å la E18 ligge oppe i dagen slik den gjør i dag, løser ikke problemet for noen.
|
|
|
![]() |
|
|