Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruk av lue innendørs

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-16, 01:04   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Bruk av lue innendørs

Ble sittende å lese kommentarfeltet på en sak på facebook i dag om dette med å bruke lue innendørs. (saken gjaldt en barnehageansatt som ønsket å bruke lue hele tiden, som en del av hennes daglige antrekk, noe som ble møtt med motbør når det kom til det ed å ha den på innendørs)

Meningene rundt om var delt. Mange mente det var helt ok, og at det er en gammeldags holdning at det er uhørt å gå med lue inne, mens flertallet var i motsatt leir og mente at lue inne er helt feil.

Gjengangerne var uhørt, mangel på oppdragelse, respektløshet, etc.

Jeg er jo selv vokst opp med at lue ikke hører til innendørs, men jeg tror aldri jeg helt har fanget hvorfor. Forsto vel at det bare var noe man ikke gjorde liksom, og for meg var/er det ikke noe problem, all den tid jeg hater å ha lue på. Samtidig kjenner jeg at jeg ikke hadde brydd meg nevneverdig om barna her gikk med lue inne.

Så hva er den egentlige bakgrunnen for denne sosiale regelen, som tydeligvis også i dag er ganske så gjeldende for folk? Hvorfor er lua så mye verre innendørs enn et skjerf for eksempel. Ja, for et skjerf er jo også noe som i utgangspunktet er ment for å varme oss utendørs...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.