Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse kommunene er for små

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-16, 12:59   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er merkelig at man har sånn klokkertro på at størst er best. Se på helseSørØst og Oslo Universitetssykehus. Se på Sykehjemsetaten i Oslo. De har åtte(8)(8!! ) direktører.

Men likevel; den norske gjennomsnittskommunen består av 12000 personer. I snitt. Trekker man vekk de fem største byene vil tallet synke til 9000 i snitt. Ca 30 av de største kommunene har mer en 30.000 innbyggere. Ca 130 kommuner har fra 0 til 2500 innbyggere. Resten ligger mellom 2500 og 30.000. Det var så mange med under 5000 at jeg orket ikke telle dem.

Jeg vet jeg gjentar meg selv, men mange kommuner har svært få innbyggere, og alle disse kommunene er heller ikke gigantiske i utstrekning. Sammenslåing av kommuner vil ikke bli i nærheten av Helse Sørøst, hverken mht befolkning eller ansatte. Selvsagt må man ha en prosess på dette, selv om det skulle vise seg at ikke alle steder er egnet til sammenslåing.

https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_kommuner

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 24-05-16 kl 13:12.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no