Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Aftenposten har laget en Valgomat.
Den er dog laget ut i fra de nasjonale standpunktene til partiene, men det gir nå i det minste en indikasjon.
Og Aftenposten er nå et par hakk mer seriøse enn Start.no. 
Hmmmm, ifølge Valgomaten vipper jeg mellom Høyre og Frp, med AP hakk i hæl... Det kan komme av at jeg stemte "midt i mellom" på det jeg er usikker på/vet for lite om.
Det er jo forskjell på lokalvalg og kommunevalg, og jeg har ikke alltid stemt det samme ved begge. Kommer an på kandidatene, og hva partiet har gjort for hjemkommunen. Slik som vår kommune nå styres, vil jeg nok ganske garantert fortsette å stemme på det partiet som styrer, dvs. Høyre. Det eneste som kan få meg til å bikke over (men skal også lese gjennom PP først), er at det fortsatt er noen gamle skolebygninger og uteområder som bør rustes opp, og så er jeg for større vern av en del gamle bygninger i byen vår. Tilbud til skole/bhg/sykehus/kultur/kollektivtransport etc. synes jeg fungerer bra. Noe mer kan gjøres for de unge og studentene, men der er høyre relativt sterkt på banen i vår kommune. Selve byen har fått et helt nytt utseende og verdi de siste årene .
Jeg tror man må se på hva som fungerer i kommunen, og hva som kan forbedres. Hva har dagens styrende lokalparti tilført, og hvordan vil de "konkurrerende" partiene videreføre eller endre på dette? Tenk lokalt!