Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donald Trump

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-20, 09:13   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald Trump

Det jeg syns er så ille med dette valget, er at uansett hvilken vei det går, så viser det hvor utrolig splittet det amerikanske folket er. Det er jo ikke slik at halvparten av den amerikanske befolkningen er fullstendig spik, spenna gærne. De aller fleste som stemmer på Trump gjør det jo fordi de har en grunnleggende mistro til etablissementet, og til sentralstyret i DC, som i veldig stor grad er påvirket av lobbyister som representerer masse, masse penger. De stemmer på Trump til tross for at han er en løgnaktig bølle, fordi han, uansett hva man mener om ham som person, tilsynelatende er villig til å gjøre livet deres marginalt bedre.

Det er jo helt fortvilende at han får støtte fra folk fordi han har sørget for at de har knappe 500 kroner mer i måneden å leve for. Det sier jo noe om hvor ekstremt marginalisert en stor andel av velgergruppen hans, som ikke er de som VIRKELIG tjener på å ha ham som preseiden, er.

Selv om han virker helt koko på mange områder, så har han da fått til noe bra, innimellom all galskapen. Jeg leste en oversikt, skrevet av en ung demokrat, som listet opp fem punkter hvor Trump har endret USA til det bedre, for de som har det aller verst. Jeg finner ikke igjen linken, men her er de tre punktene jeg husker, som faktisk er både viktig og bra (midt i all elendigheten):

- Han har trukket USA ut av flere væpnede konflikter og er (i følge Jonas Gahr Støre) en lite risikovillig president når det gjelder å gå inn i væpnede konflikter i andre land (selv om han åpenbart ikke har noe problem med å true med militæret i interne konflikter i USA.) Sånn sett så er det faktisk ikke feil at han demper det internasjonale konfliktnivået, fordi han ikke bidrar til å gjøre lokale konflikter til globale konflikter.

- Han har styrket fagforeningene i Mexico, gjennom USMCA, som igjen fører til en nedgang i tilstrømningen av økonomiske flyktninger til USA. Hvilket igjen fører til bedre arbeidsforhold for de som allerede er i USA, når tilgangen til ekstremt billig og ulovlig arbeidskraft går ned. Realiteten er at NAFTA ikke var bra for ufaglært arbeidskraft, verken i USA eller Mexico.

- Han har innført "the First Step Act", som er en reformasjon av fengselssystemet i USA til det bedre. (Nå kunne det vel strengt tatt nesten ikke blitt verre, men det er jo bra med en President som i alle fall gjør noe.)

Og så var det alt det andre, da. Som er bare fælt og elendig. Men jeg MÅ holde fast ved at han ikke er onskapen inkarnert. I alle fall ikke fullstendig. Selv om jeg jo innimellom lurer på om har solgt sjela til fanden sjøl.

Gaia er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.