Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donald Trump

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-20, 10:36   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Donald Trump

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Der er mye som er rart og galt i USA. På begge sider. Og så enorme forskjeller, og mennesker som lever i en fattigdom og nød vi i Norge nok sliter med å forstå at det går an å leve i i det som skal være er i-land. Det er lett å sitte på vår egen opplyste hest og se ned på folk, og glemme at forutsetningene deres er helt annerledes enn våre.

Jeg kommer aldri til å glemme hvor fullstendig kulturkrasj det har å flytte til USA og hvor totalt forskjellige vi var. Det var en helt annen planet på mange vis. En dyrking av sport, Gud og militæret som for meg var helt absurd. For mange er militæret veien ut av fattigdommen, man glor tanketomt på sport på tv på selv de fineste restaurantene, og Gud er noe man bare tror på, uansett.

Disclaimer: jeg bodde i Texas. USA er stort og jeg er klar over at det er noe helt annet andre steder.

Det var likt i New Jersey, Florida og Connecticut der jeg bodde.

På nyhetene på TV er det stort sett bare nyheter fra USA. Verden utenfor bryr de seg lite om. Jeg hadde en room mate på college som ikke engang visst at vi ikke brukte USD i Norge, men hadde egen valuta! Hun hadde knapt vært utenfor Florida.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.