![]() |
#481 |
villende
|
![]() Sv: Donald TrumpDet jeg syns er så ille med dette valget, er at uansett hvilken vei det går, så viser det hvor utrolig splittet det amerikanske folket er. Det er jo ikke slik at halvparten av den amerikanske befolkningen er fullstendig spik, spenna gærne. De aller fleste som stemmer på Trump gjør det jo fordi de har en grunnleggende mistro til etablissementet, og til sentralstyret i DC, som i veldig stor grad er påvirket av lobbyister som representerer masse, masse penger. De stemmer på Trump til tross for at han er en løgnaktig bølle, fordi han, uansett hva man mener om ham som person, tilsynelatende er villig til å gjøre livet deres marginalt bedre. |
![]() |
![]() |
#482 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald Trump
Ja, men Trump virker MYE mer vital. Han har en helt utrolig driv gjennom de valgkamparrangementene sine. Og de er lange! Biden virker gammel og trøtt. Jeg tror det har hatt en del å si i innspurten. Særlig det at Trump så veldig fort var frisk som en fisk etter Covid19. Vitalitet og styrke er nok noe som bikker positivt for mange.
#483 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Donald TrumpBiden er ikke det beste alternativet. Han er bare er bedre alternativ enn Trump. Og han er gammel og det gammel ut. Litt sånn oldefar-aktig. Jeg trøster meg med at Kamela er visepresident. Ikke Pence - han gir meg fullstendig frysninger.
#484 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpBra sagt, Gaia. The Daily hadde en ok gjennomgang av løftene hans. Han HAR levert på veldig mye.
#485 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpOg så tror jeg demokratene gjorde en KARDINALtabbe når de begynte å snakke om å "pack the court". Jeg hørte en debatt i NY Times sin The Argument (som prøver å la folk som er veldig uenige snakke ordentlig sammen om et tema), der den mest forsiktige demokraten mente at man i hvert fall kunne vente med å "pack the court" til man så om den nå konservative Høysterett begynte å ta beslutninger de ikke likte (på abort). Mens den andre mente at det var viktig å få inn egne dommere med en gang, for å forebygge at de tok "feil" avgjørelser.
#486 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Donald TrumpNår man etterlyser de vitale yngre demokratene, er jeg stort enig med dere. Jeg synes at det demokratiske partiet har seg selv å takke for mye av dette røret. Samtidig tenker jeg at det er mange potensielle kandidater som har takket nei til å stille som kandidat fordi de har regnet med at de kom til å tape. Da er jo løpet kjørt for dem. |
![]() |
![]() |
#487 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpEllers så syns jeg både Nevada og Arizona er skummelt close nå!
#488 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Donald TrumpJeg må jo si, at som ihuga abortforkjemper, så syns jeg abortlovene til USA er vel vide. Det er liksom ikke noe mellomting. Enten er du i mot, eller så er du for senabort. Jeg liker vår abortlov, jeg. Og den tror jeg kunne vært mye mer spiselig for en rekke amerikanere enn slik de har det nå. Men de må selvsagt jobbe mye mer med å forhindre at kvinner blir uønsket gravide da, og det strider jo i mot mange av de kristne amerikanernes verdier. Der er det heller ingen mellomting. Det er jo bare å la være å ha sex.
#489 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpHelt enig! Det er liksom enten "beina presset sammen og bare være sammen med mamma og pappa til du gifter deg og om du er så syndig at du har sex og ikke vet hvordan du skal beskytte deg, så må du ta straffen!" eller "DET ER DIN KROPP OG SÅ LENGE FOSTERET ER INNI DEG KAN DU GJØRE HVA DU VIL MED DET!!"
#490 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Donald TrumpDet er kanskje en sammenheng mellom 'vitaliteten' og energien til Trump og hans impulsive uttalelser. |
![]() |
![]() |
#491 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpJeg håper da inderlig at det går an å være en vital og sterk 79-ognoe-åring uten å bli rablende gal.
#492 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er synd at det bare er pengene som bestemmer i USA, for det må jo finnes noen flere oppegående damer eller menn som er litt yngre som kunne gjort en bra jobb som president. |
![]() |
![]() |
#493 |
![]() Sv: Donald TrumpJeg har aldri vært opptatt av hva som skjer i USA, og har nylig forstått hvor crazy abortloven er over der. |
![]() |
![]() |
#494 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Stemmer det at biden mener man skal drepe nyfødte barn? Har en (krf politiker) som sier at de setter en sprøyte i barnets hode når det kommer ut slik at det dør?
#496 |
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Han virket sliten mens han holdt talen synes jeg.
#497 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Donald TrumpDer er mye som er rart og galt i USA. På begge sider. Og så enorme forskjeller, og mennesker som lever i en fattigdom og nød vi i Norge nok sliter med å forstå at det går an å leve i i det som skal være er i-land. Det er lett å sitte på vår egen opplyste hest og se ned på folk, og glemme at forutsetningene deres er helt annerledes enn våre.
#498 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg bare tenker på det absurde i at f.eks Erna Solberg skulle avslutte en tale med "Gud velsigne det Norske folk, Gud velsigne våre soldater".
#499 |
Medlem siden: Mar 2008
Det var likt i New Jersey, Florida og Connecticut der jeg bodde.
#500 |
Shake it out!
|
Ikke sant?! Og man begynner hver eneste skoledag med pledge the allegiance. Og man spiller nasjonalsangen på de rareste steder. Feks før start av en bilauksjon befinner man seg plutselig stående med hånden på brystet fordi det er jo helt naturlig. På alle show i feks Seaworld begynner de med å hylle veteraner - de må reise seg så vi kan klappe for dem. Skolen har Veterans Day, hvor man dekorerer veggene med bilder av alle soldater man har i familien, og de inviteres for å holde foredrag og det er i det hele tatt hallelujastemning for alle som har hatt uniform i hus.
Ja, det er fryktelig mye de ikke vet, om veldig mye. Det var spesielt interessant å diskutere religion, for det undervises ikke i skolen, så der kunne man kun det som kirken hadde lært dem om egen og andres religion. Sånn blir det mye fordommer av, gitt!
|
|