Sv: Beitedyr og hyttefolk
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Helt enig. Men bildet viser ei melkeku, sannsynligvis med bondens egne barn på. Noe som blir en helt annen situasjon.
Ja, jeg er enig i at situasjonen i seg selv neppe er problematisk, men jeg tenker at noe av problemet (for det som nevnt flere plasser i diskusjonen her flere problemer) er at folk generelt sett er mer uvante med dyr - leste en artikkel om en far som dyttet vekk kuene med barnevogna ... (Det blir som de som går ute nå uten refleks - vi håpe de er organdonatorere i det minste ...)
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Herreguud så moro! Et menneske som _løøøøøper!!! De er jo bare store barn 
Ja, spesielt kviger husker jeg fra barndommen, de elsket vi å leke med. Vi var utenfor strømgjerdet (på innmark) og når vi feks danset så kom de løpende. 
Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.
Hvis kyr er farlige forstår jeg ikke hvordan bonden/bøndene kan legge opp til dette?
Bøndene er jo nevnt politisk styrt (og vi er vel enige om at det beste alternativet er at nordmenn spiser mindre kjøtt, men nestbeste alternativ er at de spiser norsk kjøtt) - og det er jo her konfliktene hoper seg opp, skal bøndene betale for at de gjør det de får politiske føringer om (NB! Som offentlig ansatt kan jeg forsikre dere om at dette ikke bare gjelder bønder, men de er nok mer utsatte siden de er selvstendig næringsdrivende)