Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mer om barnetv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 14:27   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer om barnetv

I en tråd her om dagen skrev en av brukerne av hun ikke likte Blomsterbarna, Postman Pat og diverse. I dag mens jeg holdt på nede, sto barnetv med Svampebob på oppe og jeg begynte å tenke på dette her med alle disse "fæle" barnetvprogrammene. Om man nå ser bort fra den mest opplagte skiten, med vold og diverse og tar for seg disse mer vanlige som folk ikke liker og så sammenligner dem med norske folkeeventyr; hva er da egentlig verst?

Om Askeladden hadde blitt utgitt i dag, der kan skjærer opp magen på trollet, hadde det vært noe for barna å se på? Eller hvor mange foreldre hadde blitt opprørt over Rottefangeren fra Hameln(?) som kidnapper alle barna? Eller prinsessen som bortføres av diverse og holdes innestengt i berg og tårn og gud vet hvor, der hun må lide seg gjennom mange år før hun blir reddet. Disse norske og utenlandske klassikerne er fulle i blod og gørr og jeg er overbevist om at de hadde blitt uglesett i dag, hadde de blitt gitt ut. Men jeg hører ingen som lar vær å lese slike eventyr til barna, se de på dukke/tegnefilm eller teater. Så hvorfor er gammelt blod og gørr bedre enn moderne tegne/dukkefilmer, der vold er utelatt og det faktisk ofte er et poeng som går ut på at man skal være greie og snille med hverandre?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.