Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mer om barnetv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-06, 15:09   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om barnetv

Jeg syns den var nydelig. Gro Dahle er jo egentlig helt genial. Storebror satt som fjetret, men vi måtte snakke om den etterpå.

Gammel 17-10-06, 13:20   #2
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns den var nydelig. Gro Dahle er jo egentlig helt genial. Storebror satt som fjetret, men vi måtte snakke om den etterpå.

Kanskje du kan forklare den for meg da, for jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte. Hvordan forklarer du alle de som kom fram fra veggen f.eks?

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 13:26   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her gjelder the one and only Kalle & Molo.
Nytter ikke å komme med noe annet, maser om "Molla" ustanselig.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:12   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Her gjelder the one and only Kalle & Molo.
Nytter ikke å komme med noe annet, maser om "Molla" ustanselig.

Den er fin da !

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 15:11   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig? Hm.. forskjellig oppfatning vi da

Jeg slo av jeg da.. ikke noe vits for min ettåring å se .. Men jeg synes ikke den var noe særlig heller. Synes selve personene var så "drastiske" ? De så jo ikke normal ut?

Og alle har jo ikke muligheten til å prate med foreldrene sine etter de har sett noe sånt, og jeg vil se for meg at det kan være litt vanskelig å skjønne at hun ble usynlig fordi hun var snill..

Gammel 18-10-06, 18:31   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nydelig? Hm.. forskjellig oppfatning vi da

Jeg slo av jeg da.. ikke noe vits for min ettåring å se .. Men jeg synes ikke den var noe særlig heller. Synes selve personene var så "drastiske" ? De så jo ikke normal ut?

Og alle har jo ikke muligheten til å prate med foreldrene sine etter de har sett noe sånt, og jeg vil se for meg at det kan være litt vanskelig å skjønne at hun ble usynlig fordi hun var snill..

Vi snakket litt om at det var viktig å si fra hvordan man har det. At man ikke trenger å være stille og blid hele tiden. At det er lov å være sint, lei seg og bråkete også. At det er viktig å bli SETT. At han kan fortelle oss hvis det er noe som er dumt, eller hvis han syns at vi ikke ser ham ordentlig.

Sånne ting.

Og jeg liker illustrasjonene. Det er da ingen tegnefilmer som er realistiske, akkurat, i bildebruken sin?

Den boka du hadde lest, var det den om "sint mann"? Den syns ikke jeg heller er så egnet til "almenn" underholdning, men den er nok kjempefin for barn som faktisk opplever vold.

Gammel 18-10-06, 19:55   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Og jeg liker illustrasjonene. Det er da ingen tegnefilmer som er realistiske, akkurat, i bildebruken sin?

Den boka du hadde lest, var det den om "sint mann"? Den syns ikke jeg heller er så egnet til "almenn" underholdning, men den er nok kjempefin for barn som faktisk opplever vold.

Husker ikke hva den het.. men husker jeg skulle lese den i samlingsstund i barnehagen - for vi hadde nettopp fått den som ny bok... Men etter hvert som jeg leste, og viste frem bilder, så ble jeg mer og mer usikker på hele boka, innholdet og illustrasjonene.. så jeg lærte iallefall at jeg skal lese ALLE bøker selv før jeg leser de for barna

Jeg skjønner at man ønsker å illustrere at man er forskjellig, og at man har uliek uttrykk og ansikter ut i fra hvilke følelser man har i seg osv.. men .. jeg tror faktisk barn tar poenget selv om det er bilder av folk som ser ut som de selv, og oss, istedet for store kantete og røde mennesker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.