Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-22, 14:47   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nei, men for mange elever fører fraværsgrensa til at terskelen for å være borte i andre situasjoner enn genuin sykdom blir høyere, og dermed er de i timen og lærer får vurderingsgrunnlag.

Ja, altså det skjønner jo jeg også, og jeg skjønner at faværsgrensa har sin preventive funksjon, men jeg snakker om de tilfellene der fraværet faktisk skyldes genuin sykdom. Da hjelper det ikke på vurderingsgrunnlaget at man har legeerklæring. Og for den eleven som faktisk var syk er det ingen trøst at regelen får disse andre elevene til å være i timen. Så da bør det være mulighet (inkludert ressurser) til å hente igjen den tapte undervisningen på et annet tidspunkt. Eventuelt bør man ikke legge opp til dager med flere timer i samme fag, for fag som har forholdsvis få timer.

Sist redigert av My : 09-12-22 kl 15:07.
My er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.