Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 22:15   #26
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Og den saakalte hjernehinnebetennelsesvaksinen beskytter for eksempel bare mot en av de tre typene bakterier som ofte er representert ved slike betennelser.

De andre to bakteriene er allerede inne i vaksineprogrammet. Så et nyfødt barn vil per i dag (etterhvert) bli vanksinert mot alle de tre bakteriene som dominerer ved hjernehinnebetennelse.

Opprinnelig lagt inn av Bequita

Det vil si at selv om vi risikerer aa vaksinere alle barna i hele landet, vil vi bare redde ca 1 i aaret. Selvfölgelig er den ene umistelig for dem det gjelder, men hvor mange skal maatte leve med kroniske ettervirkninger for at den ene skal leve? Det er ikke enkelt.

For meg er dette enkelt. Vaksineprogrammet er frivillig. Jeg mener at vaksiner er bra, nå er jeg ikke så veldig redd for bivirkninger heller og jeg vaksinerer med lett hjerte - det hadde selvfølgelig vært anderledes hvis jeg hadde opplevd noe som tilsier at det hadde vært farlig for mine barn.

Når du sier at kronisk utmattelsessyndrom er en bivirkning av vaksine blir jeg skeptisk. Sist jeg skjekket kunne man ikke peke på noen entydig grunn til kronisk utmattelsessyndrom. Men det har kanskje endret seg?

him er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.