|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
frakoblet
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld
Nå så jeg bare med et halvt øye, men i programmet skilte de mellom bivirkninger og skader. De alvorlige skadene som ble innmeldt til Folkehelsa stoppet der, det ble ikke rapportert videre. DA er det et problem.
![]() |
#63 |
frakoblet
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg kan jo legge til at begge mine følger vaksinasjonsprogrammet. Jeg anser konsekvensene ved ikke å vaksinere er verre, selv om vaksinene kan føre til skader hos enkelte.
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
Selvfølgelig, slikt må jo rapporteres videre og det må selvsagt være rom for å kritisere et system som ikke har fungert. Og hvis dette har ført til at potensielt flere har blitt skadet så må det ryddes opp i. Jeg er absolutt for full åpenhet.
![]() |
#65 |
Moden
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveld
Helt enig med deg her, godt sagt
![]() |
#66 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg synes dokumentaren var bra, og er enig i at direktøren for folkehelseinstituttet er lite tillistvekkende. Det er et problem, hun er i en ekstrem forsvarsposisjon hver gang hun opptrer i media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJa, det er rart at folkehelseinstituttet uttaler seg paa den maaten. Hvis de er saa redde for at vaksiner som ikke engang er i bruk lenger blir funnet skadelige, hva sier det om hva vi faar vite om dagens vaksiner?
![]() |
#68 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJo, vi er friskere enn før. Vi får ikke polio eller TB, levealderen er forlenget med flere år, og vi får i mye mindre grad hjerteinfarkt. Dessuten overlever vi dem.
![]() |
#69 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldEmm: Kan vaksinen utløse astma? Min lille jente fikk første astmasymtomer rundt 6-7 måneders alderen, nå husker jeg ikke hvilke vaksiner som ble gitt når? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg fikk ikke sett det programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
Vel, datteren kunne også dø av det hvis hun var spedbarn. Hvis hun ikke var det, kunne hun ha smittet spedbarn som kunne dø av det.
![]() |
#72 |
Fortynnet
|
Men dette må jo ses i sammenheng med veldig mye mer enn bare vaksiner: |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldNei nei, jeg mente ikke at vaksine og astma hadde en sammenheng. Det er bare det at min eldste datter var mye syk med harde anfall sitt første leveår, og de ville ikke vaksinere på toppen av dette. Vaksine utløste ikke astmaen hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Absolut ateist
|
Penger er ubetydelig. Av kikhoste kan man faktisk dø eller få store hjerneskader pga O2 mangel under kraftige og vedvarende hosteanfall.
![]() |
#75 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldVil bare nevne at jeg skal inn til undersøkelser i forbindelse med stadig utmattelse/ tretthet. Legen på Ullevål mente det kunne ha en sammenheng med et vaksineforsøk jeg var med på mot hjernehinnebetennelse. Jeg ble fryktelig syk etter den, og ble innlagt med store smerter og lammelser i deler av kroppen. Ble jo frisk, men har slitt med endel uforklarlige symtomer siden. Kroppen ser ikke ut til å klare lagre vitamin B12, men som sagt, jeg vet jo ikke enda. Enn så lenge går jeg til legen for B12 sprøyter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldHva tenker dere om den nye hjernehinnebetennelsesvaksina som skal gis til nyfødte. Det er jo bare en type de vaksineres mot. Jeg er litt i tvil på hva som er lurt å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg er enig i at direktøren på Folkehelsa gjorde en dårlig figur. Men jeg er overbevist om at hun på ett eller annet nivå er nødt til å være lojal i sine uttalelser. Lojalitet for institusjonen Folkehelsa, lojal for å beskytte enkeltpersoner som var involvert i denne skandalen. Noen (mange) har jo definitivt ikke gjort jobben sin. De som ledet vaksineproduksjonen, Helsetilsynet som ikke grep inn og stanset produksjonen på ett tidligere tidspunkt (etter første inspeksjon i 1977), de som mottok bivirkningsmeldingene etc etc. De satt nok hjemme og svettet litt i sofaen på onsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da tar jeg sikkert feil da, da jeg mener at pro-vaksinering propagandaen bunner i helseøkonomiske hensyn |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Men først, kaffe!
Vil tro at dette er en utbedret form av vaksinen som ble testet ut på 80-tallet. Men likevel vil jeg ikke at mine barn skal få den før jeg vet hva det er som feiler meg. Folkehelseinstituttet fraskriver seg ethvert ansvar i forbindelse med testingen vi var med på (1989), de sier det er alt for sent å finne ut sytematisk av bivirkningene så mange år etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Absolut ateist
|
Jeg ser ikke poenget med å vaksinere mot hjernehinnebetennelse.
![]() |
|
|