Sv: Er dette ironi?
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
At barn går i barnehage i dag, er stort sett et resultat av at begge foreldrene er yrkesaktive, og det mener jeg ikke at er et samfunnsproblem.
Det er samfunnsmessig ønskelig og det legges til rette for at begge foreldrene er yrkesaktive. Vi (=Norge) har allerede i dag et problem med tanke på at vi har "for mange" eldre i forhold til antall yrkesaktive (det er jo derfor de ønsker å øke pensjonsalderen til 70 år) og det at kvinner ikke skal være yrkesaktive i deler av arbeidet er veldig lite hensiktsmessig.
Opprinnelig lagt inn av zulu
Så kan man diskutere hva som er ønskelig av ressurser og bemanning i barnehagen, selvsagt, men jeg mener uansett at foreldre helt fint kan ta ansvar for både dotrening og køståing den tiden de er sammen med barnet likevel.
To ting.
1) Hvis det er slik at barnehage er et "indirekte" krav, så kan vi ikke snakke om hva som er ønskelig, men hvilke krav som skal stilles (og det innkluderer ressurser, lønn, bemanning etc)
2) Jeg oppfatter at hun beskriver at dotrening og køståing ikke kan overlates til foreldrene alene, ikke at de ikke skal gjøre det i ferien.
... menne, det er over 30 grader her, så hvem vet - kanskje det bare er hjernen min som koker over? Jeg ble mest fasinert over hvor forskjellig vi leste innlegget. Selv om jeg er enig i at det ikke var topp formuleringer, så oppfattet jeg alikevel innholdet som ganske forskjellig fra de fleste andre i tråden