Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.
Hattifnatten: Superundertøy kan være et veldig godt alternativ. Jeg klarer selv å ha myke ullgensere som lag nr 2, men for dem som klør av det også (de finnes) er fleece ypperlig. Selv holder jeg varmen i bomull, men bruker også superundertøy innerst. Jeg skjønner selvfølgelig at det er et problem om man kun holder varmen med ull.
I går så jeg et veldig mykt og godt dansk undertøy på Babyshop. Det så ut som veldig tynn fleece og var i en hard eske. 199 for bukse og genser. Jeg har ingen erfaring med det, men det så godt ut.
På mine voksne dager har jeg funnet ut at det er veldig godt å ha nylonstrømper innerst. Da er jeg alltid varm når jeg er ute på tur. Vet ikke om det også funker for barn da.
Opprinnelig lagt inn av allium, her.
Med 11-åringen har jeg måttet kapitulere, jeg får ikke ull på ham uansett.
Men på tur er jeg beinhard: Jeg tillater ikke bomull. Han bruker sportsundertøy av polypropylen. Vi har mye forskjellig, men han ser ut til å foretrekke Helly-Hansen-settet. Med fleece over det, og gore-tex ytterst, bør han kunne holde seg varm. Ikke like bra som ull, men ikke langt unna, spesielt ikke for aktive barn.
Det er slike utsagn jeg blir litt irritert på.
Hvis han ikke fryser, hvorfor tillater du ikke bomull? (om han fryser så skjønner jeg det)
Ikke like bra som ull...Hvis han er varm nok så er det like bra som ull! Hvis det gjør at han har glede av å være ute i stedet for å klø seg fordervet er det bedre enn ull! (for ham!)