Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Nok en gang konstaterer jeg at det ikke er vanskelig med ditt budsjett når mye av klærne er gaver 
Jeg har ikke sagt at mye av klærne er gaver.
Ullbuksene ungene får de har de i flere år da vi bare forlenger lengden på bena. Gensrene får de alltid litt for store uten at det blir ubehagelig, så de holder i 2 år, til og med der har svigermor funnet en flott ullgenser til 20 kroner på fretex til eldstemann som trengte ny i år. Ser ikke brukt ut.
Vi har fått 4 dresser på 8 år i gave og av der var troll og reima inkl...
Er det så himmla forbaska vansklig å forstå at det faktisk GÅR an å få vinterklær til en rimlig penge
Javel så er jeg heldig at jeg har familie og venner som holder øyne og ører åpne for salg og tilbud og ringer meg sporentreks mens de er i butikken, eller om de har lest reklame eller lignende.
Heldig at jeg finner mye fint på bruktmarket på internett.
( igår ringte jeg min venninne da jeg leste her at Vikin Goretex var på tilbud på obs, da jeg vet hun liker de skoene)
Det meste som drysser i ny og ned i gaver til ungene av klær årlig er mest votter og luer (rimlig merke) da dette er noe som ungene mister i hytt og pinevær.
Ellers så kjøper vi allt selv salg/rimlig eller brukt..
Dette budsjette dere har vært så flinke å sette opp for meg da jeg skrev at vi ikke bruker så mye som 6000 på 2-3 år på 5 stk på vintertøy...
Leste dere at vi voksne ikke kjøper klær hvert år, vi har faktisk klær som er like hele og som vi har hatt i mange år og som varer i noen år til??
Gubben har faktisk ikke kjøpt vintertøy på 10 år, tro det eller ei.
Ungene trenger ikke noe vært år og hvis de trenger så kjøper vi ikke dyre merker, fullpris men på salg, rimlig merke eller så blir det kjøpt brukt hvis jeg finner.
Generelt ang klær: Vi er heller ikke opptatt av mote, men vi er opptatte av å finne klær vi liker og trives å gå i uten å bruke tusenvis av kroner på det samtidig som jeg er opptatt at vi er pent kledd.
De klærne som vi har blir brukt til det er for smått eller blir ødelagt og det blir ikke kjøpt nytt før det trengs.
Alikevel er vi pent kledd, varme og tørre...