Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 15:55   #181
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ok, håper det stemmer. Hannah er nå litt over 2 år. Hun er ganske stor for alderen, bruker Reima i str 98 nå, og sko i 26. Så om hun stabiliserer seg litt så

Min erfaring er at det blir noen annet etter str. 104. Dresser og uteklær etter str. 104 kunne brukes mye lenger. Hun vil stabilisere seg

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:57   #182
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Min erfaring er at det blir noen annet etter str. 104. Dresser og uteklær etter str. 104 kunne brukes mye lenger. Hun vil stabilisere seg

(så er det bare å sørge for at hun er flink pike og ikke sliter de ut )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:57   #183
Left
Passiv

Standard

Det er ca 2 år og 3 mnd mellom mine, og lillebror er større enn storebror var på samme tid, så her går det strykende å arve!
Heldigvis. Allikevel har jeg nok brukt noen tusen på yttertøy, selv om jeg har kjøpt brukt tildels.
Kappahl-dressen har jeg sett på, og jeg syntes den virket tung. Det er egentlig vekten som er mest essensiell for vårt vedkommende. For det er ganske mange vind og vanntette dresser å velge mellom nå, så det avgjørende er vekten.

Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:58   #184
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er ca 2 år og 3 mnd mellom mine, og lillebror er større enn storebror var på samme tid, så her går det strykende å arve!
Heldigvis. Allikevel har jeg nok brukt noen tusen på yttertøy, selv om jeg har kjøpt brukt tildels.
Kappahl-dressen har jeg sett på, og jeg syntes den virket tung. Det er egentlig vekten som er mest essensiell for vårt vedkommende. For det er ganske mange vind og vanntette dresser å velge mellom nå, så det avgjørende er vekten.

Jeg har Skogstad i år, til Hannah. Synes også den virker litt tung, så er spent. Har heldigvis backup i en brukt Reima

Gammel 11-10-07, 15:58   #185
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Mitt omtrentlige regnestykke:

• Troll dress: 1300
  • Troll votter 300
  • Nøstebarn ullfleece genser og bukse, samt en kortermet ull/silketrøye: 1000
  • Goretex sko: 699
  • Termo støvler: 299
  • To sett Joha ull/bomull undertøy: 600
  • Kivat lue: 350
Det var vel alt sålangt tror jeg.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:00   #186
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan klarer du deg med det budsjettet hvis du har prøvd Troll og Reima og ikke har kommet under 500 kr for dem?

Vi er ganske fornøyd med Troll og jeg synes jeg får mer for pengene når jeg betaler 600 for den enn om jeg betaler 500 for en Kappahldress. Med Trolldressen har vi en fleksibel dress både til høst og vinterbruk+ at ulldressen kan brukes separat.

Jeg synes Reflexdresser også virker mer fleksible enn Kappahl og vi har handla dem for 3-400 pr dress utenom sesongen.

Gaver fra svigerfamilie og familie som har vært på salgt er en flott ting
Samt jeg har en gang vært yngre og uerfaren og fulgte det som var anbefalt. prøvd å feilet. (dog kjøpte da heller ikke til fullpris, men kjøpte på salg og pent brukt.)

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:01   #187
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ull eller ikke ull.

Det er ikke slik at ull er det eneste som funker. Jeg klarer ikke ull innerst og har aldri gjort det. Ergo har jeg vært et barn uten ullundertøy. Jeg var veldig mye ute, jeg har vært aktiv, gått på ski og lekt masse i snøen. Jeg kan ikke huske at jeg frøs så mye mer enn andre. Egentlig kan jeg ikke huske at jeg frøs annet enn på tærne pga sko som ikke var vanntette. Så altså, et barn kan oppholde seg ute i lave temp (oppvokst et kaldt sted), i snø og være aktiv, uten ull, og ikke fryse.

Jeg blir litt oppgitt når jeg i tråder som dette får følelsen av at ull er det eneste saliggjørende. Det er sikkert deilig for dere som klarer å ha det på, men ta hensyn til barna om de sier det klør. Jeg husker med gru de gangene jeg hadde på noe som klødde. Gleden ved å være ut forsvant.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:04   #188
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

gunnis: Storebror gikk rett fra str. 92 (som var vel knapp) til str. 110 (stor, men ikke for stor) i ytterdress. Den nye dressen har han på tredje sesongen nå, og den passer fortsatt. Men nå byttes den ut, for den lekker som en sil, til tross for ørten runder med impregnering. Så veksten roer seg definitivt etterhvert.

Gammel 11-10-07, 16:04   #189
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Ull eller ikke ull.

Det er ikke slik at ull er det eneste som funker. Jeg klarer ikke ull innerst og har aldri gjort det. Ergo har jeg vært et barn uten ullundertøy. Jeg var veldig mye ute, jeg har vært aktiv, gått på ski og lekt masse i snøen. Jeg kan ikke huske at jeg frøs så mye mer enn andre. Egentlig kan jeg ikke huske at jeg frøs annet enn på tærne pga sko som ikke var vanntette. Så altså, et barn kan oppholde seg ute i lave temp (oppvokst et kaldt sted), i snø og være aktiv, uten ull, og ikke fryse.

Jeg blir litt oppgitt når jeg i tråder som dette får følelsen av at ull er det eneste saliggjørende. Det er sikkert deilig for dere som klarer å ha det på, men ta hensyn til barna om de sier det klør. Jeg husker med gru de gangene jeg hadde på noe som klødde. Gleden ved å være ut forsvant.

Nå finnes det jo ganske mange gode alternativer til ren ull også.
De fleste er uansett bedre en vanlig bomull fra Lindex mener jeg.

Ser jo ofte at barn blir klam bare ved å gå i bomullsstrømpebukse i tøfler inne i barnehagen, og da er det jo en "dårlig" start på utetiden.
Man kan jo også prøve å bruke ullsokker iallefall, og superundertøy/longs.

Men som sagt, for NOEN funker bomull og. Vi har jo barn i barnehagen som går i bomullsstrømpebukse nedi nestne for små skisko, og likevel er varm. Men det er fåtallet. Vi har flere som kommer inn røde og kalde - for å si det sånn.

Gammel 11-10-07, 16:28   #190
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Uten ull hadde jeg dødd på meg. jeg er en frysepinne. Hilsen Berglijot, 34 år

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:37   #191
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Gaver fra svigerfamilie og familie som har vært på salgt er en flott ting
Samt jeg har en gang vært yngre og uerfaren og fulgte det som var anbefalt. prøvd å feilet. (dog kjøpte da heller ikke til fullpris, men kjøpte på salg og pent brukt.)

Nok en gang konstaterer jeg at det ikke er vanskelig med ditt budsjett når mye av klærne er gaver

Gammel 11-10-07, 16:39   #192
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Har du noen veldig gode forslag til klær som er like bra som ull innerst?

Min minstemann tåler ikke ull innerst og det ser jeg på som et stort problem. Bomull innerst funker dårlig synes jeg og det er en stor utfordring på de kaldeste dagene. Storebror derimot som bruker ull er alltid varm.

Jeg vil gjerne ha tips om gode underklær som er like bra som ull, nesten uansett pris.

Gammel 11-10-07, 16:46   #193
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både lillen og jeg tåler ikke ull, mern hun bruker noe med klær under. Hva er best å ha under ull forresten??Ellers syns jeg fleece er fint, har aldri blitt kald med det...

Ellers har vi sluppet billig unna i år. Dressene fra i fjor passer, men har kjøpt/skal kjøpe:

Gore-tex sko: 599
Slusher (hva er det norske ordet?): 179
Bukse og jakke: 650
Superundertøy, votter, lue: 1000

Gammel 11-10-07, 16:47   #194
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne ha tips om gode underklær som er like bra som ull, nesten uansett pris.

Med 11-åringen har jeg måttet kapitulere, jeg får ikke ull på ham uansett.

Men på tur er jeg beinhard: Jeg tillater ikke bomull. Han bruker sportsundertøy av polypropylen. Vi har mye forskjellig, men han ser ut til å foretrekke Helly-Hansen-settet. Med fleece over det, og gore-tex ytterst, bør han kunne holde seg varm. Ikke like bra som ull, men ikke langt unna, spesielt ikke for aktive barn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:51   #195
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg sjekket goretex-sko. Eldste trenger. Størrelse 38. Du og du. Vi bruker samme størrelse nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:54   #196
Guava

Guava sin avatar

Standard

Selges Helly Hansen settet i str. 3 år tro?
Det viktigste er at han ikke blir klam innerst, vi har ull utenpå.

Gammel 11-10-07, 16:58   #197
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Har du noen veldig gode forslag til klær som er like bra som ull innerst?

Min minstemann tåler ikke ull innerst og det ser jeg på som et stort problem. Bomull innerst funker dårlig synes jeg og det er en stor utfordring på de kaldeste dagene. Storebror derimot som bruker ull er alltid varm.

Er det Skogstad som har en type tro? Der det er ull ytterst, men ikke innerst?

Sånn "Solan og Ludvig" undertøy?
Husker Prix solgte de ifjor faktisk.

Gammel 11-10-07, 17:00   #198
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Er det Skogstad som har en type tro? Der det er ull ytterst, men ikke innerst?

Sånn "Solan og Ludvig" undertøy?
Husker Prix solgte de ifjor faktisk.

Devold var det

Solan & Ludvig er mykt og behagelig ullundertøy som passer perfekt til de fleste ute aktiviteter. Plaggene har en unik to lags konstruksjon. Innsiden av polyesterfiber som transporterer fuktigheten bort fra kroppen, utsidene av Total Easy Care merinoull isolerer godt og holder barna varme selv ved høy fuktighet. Den myke innsiden av polyester gjør undertøyet velegnet for dem som er ømfintlig for ull rett på kroppen. Barnas favoritt!

http://www.devold.com/stillongs/defa...&collection=54

Gammel 11-10-07, 17:08   #199
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Devold var det

Solan & Ludvig er mykt og behagelig ullundertøy som passer perfekt til de fleste ute aktiviteter. Plaggene har en unik to lags konstruksjon. Innsiden av polyesterfiber som transporterer fuktigheten bort fra kroppen, utsidene av Total Easy Care merinoull isolerer godt og holder barna varme selv ved høy fuktighet. Den myke innsiden av polyester gjør undertøyet velegnet for dem som er ømfintlig for ull rett på kroppen. Barnas favoritt!

http://www.devold.com/stillongs/defa...&collection=54

Ja tror faktisk dette er det eneste undertøyet i ren bomull som ikke Tuva har reagert på. Men det vi hadde er blitt for lite...

Gammel 11-10-07, 17:14   #200
Guava

Guava sin avatar

Standard

Han reagerer dessverre på dette også. Vi kjøpte et sett på coop i fjor, men både i halsen og ved håndleddene blir det eksem. Det er likevel bedre enn vanlig ull og på veldig kalde dager har vi brukt det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.