Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn at den eldste/første som får barn nødvendigvis skal ta ansvar for andre barn i familien som kommer seinere. En ting er hvis det er en gjensidighet i det og man låner av hverandre, noe annet er det hvis en er tidligere ute og må skaffe alt og så når vedkommende er ferdig og vil kvitte seg med utstyret, skal de yngre/treigere bare få alt uten videre. Hvorfor det?
Jeg har kjent litt på denne her, ikke minst da vi begynte å kjøpe ekstra ting som skulle stå hos besteforeldre og sånt i tillegg. Men så "tvang" jeg mine foreldre til å betale for det, fordi det garantert kom til å bli benyttet også av søsken i mange år etter at jeg var ferdig.
Min søster har betalt for flere av de dyreste tingene hun har overtatt (buggisen feks), men til en hyggelig sum (håper jeg da). Dessuten fikk jeg helt plutselig en flett ny iPod - som takk for alt hun hadde overtatt av utsyr (og fordi hun syntes at jeg "fortjente" å ha siste utgave selv om jeg hadde iPod fra før, gadget-gærn som jeg er... ) Det var utrolig hyggelig (og unødvendig( gjort, og viser både forståelse og takknemlighet som varmer. (Dagens smisk)
Som sagt, en annen ting er når noen kommer og krever som en selvfølge.