Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-08, 20:08   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Men se på debatten, den deler seg i to leire.
De som bruke bilen i det daglige er mot økt bensinpriser, de som ikke er avhengi snakker om at "dette utgjør så lite" eller "det er viktigere ting". Man kan ikke alltid sette den ene debatten opp mot den andre, det finnes omtrent alltid viktigere ting, men det betyr ikke at man kan forsøke å gjøre noe med de som ligger en nærmest.

Hvor tar dere regnestykket deres fra, hva baserer dere utsagnene på? Statistikk? Det blir bare tall som ikke betyr noe for den enkelte familie. Det er derfor folk fyrer seg opp.

Jeg tror faktisk politikerene kunne svart på mye mer beroligene måter. Det hadde vært langt bedre å feks si at de forstår at dette kan bli tøft for noen, gjerne sammen med andre ting som blir dyrere, eller at "oljeprisene gir uventet et utslag i bensinprisene". "Vi følger nøye med på utviklingen, og vil hjelpe de som blir hardest rammet" Istedet velger de å blåse det av med fjas om prosenter og statistikk, der sikkert folk uten bil og midt i byen også er tatt med i regnestykket. Det er slettes ikke sikkert de hadde trengt å faktisk gjøre noe, men forsøk å føle litt på bekymringen "folk flest" har. Ha litt empati og tolke det sinne som bobler opp. (Det skremmer meg faktisk litt)

Det er tull at dette er småpenger for alle, for mange er det store penger det er snakk om. Endel følte nok at 12 kr literen alt var ganske mye, så snakker man om 17, 18 og til og med 20 kroner.
Mange i de store østlandsområdene får et bompengeøkning på 350 % på toppen, sammen med renta. Det er fortsatt ikke gratis å få seg hus selv om man flytter ut av Oslo.
Som Maxi fint påpekte i et av de første innleggene er det summen mange bekymrer seg for. Bensinprisen er bare den berømmlige tua tror jeg. Summen av alt sammen blir mye for hver enkelt husholdning. Mange vil måtte omstille seg, det kan være både tøft og vanskelig. Det gjør det ikke enklere å få høre at det er småtteri hele tiden, det skaper bare enda mer aggresjon og misnøye. Jeg frykter hvor det vil ende politisk.

Jeg fatter ikke at politikerene ikke ser muligheten til å berolige folket litt, det blir så riktig det Skremmeren sier at enkelte utsagn skaper bare mer avstand.

Sist redigert av emm : 29-05-08 kl 20:18.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.